www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 31 jul 2026, 17:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Jeg har ikke selv raget ret mange bøger eller andet til mig, jeg har masser af "gratis" online klip, men overvejer at bestille lidt bøger/videor hjem og tænkte at jeg ville spørge ud i forum om vi ikke skulle lave en den dele dvd/bøger tråd. Så kan vi jo låne af hinanden og den vej spare lidt :-)

Jeg regner med at bestille Alan Lacers DVD´er om The Skew (mejslet) har set nogen shots af ham og hvordan han mestre værktøjet...

Desuden kommer American WoodTurner 4 gange om året, magasinet er tilknyttet AWW super godt blad med masser af gode artikler, det kan man komme og låne hvis man skulle have lysten.

(jeg ved stig også får det)

Men hvad siger i til det

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Jeg kan tage en stak bøger med til Træsymposiet i Oddense. Så kan dem der kommer derop kigge på dem og evt. låne dem.
Hvis I ikke har nogen grundbøger om drejning, og iøvrigt kan læse engelsk, må jeg så ikke foreslå jer at købe Richard Raffans bøger: turning wood, turning bowls og turning boxes.
Det er de eneste "how to do" bøger, som efter minmening duer til noget.
Jeg låste mig for 18 år siden inde på værkstedet med turning wood og turning projekts, og kom først ud 3 år efter, da jeg havde lært at dreje!!
Han har skrevet en super bog om design: turned bowl design. God hvis det kniber med ideer og med at ramme en form, der rigtigt sidder i øjet.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Super stig... jeg har set Raffan på video... og på godt jysk... det går pænt stærkt det der-... han er meget meget dygtig...
så hvis der ikke er andre der render med dem vil jeg godt låne en af dem :-)

Og bare det var mig der kunne låse mig inde på værkstedet i 3 år :-)

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude på landet på Fyn i nærheden af Ørbæk
Stig, Richard Raffans bøger er noget af de mest læseværdige om drejning, som jeg har læst. De er helt fortræffelige til selvstudium.
Jeg har lånt dem på biblioteket, og de kan skaffe hvad som helst.
Godt nok kan man kun have bøgerne 1 måned, men så køber man sig jo ikke fattig på dét.

Mike Darlows bøger er heller ikke ringe, f.eks. Turned Chessmen. Den fik de hjem fra et bibliotek i Sverige. Mike Darlow er god til at forklare, hvordan man laver et fornuftigt design, og til at forklare geometrien når drejejern skærer, skrupper eller skraber.

Venlig hilsen Jens

Hej. Hvis man ønsker at købe drejebøger har Dbixen en del i deres sortiment bla. et par af Richard Raffans samt mange andre.http://www.dekupoerbixen.dk/
MVH EM
Vedhæftet fil:
raf.jpg
Vedhæftet fil:
raf 2.jpg

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]