www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 05 aug 2026, 01:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Jeg tænkt på at lave en foto kasse så jeg kunne være fri for denne elendig læne jeg har brugt, så talt jeg til vores fotograf på vores lokal avis, og... han bruger alm. GULV AFDÆKNINGS PAPIR...... ens lys grå, kommer i ruller på 100 m. og 1 m. i bredde, kan hænges op og rulles ud efter ønske, kommer der folder/mærker... skær et stykke af (optænding til brænde ovn), koster ca kr. 100,- så er der ingen undskyldninger mere........... Håber i vil kunne brug det :D :D :D :o ;) ;) ;)

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Ballerup
Du er inde på noget af det rigtige. det vil være godt med en ensartet lysegrå baggrund, og de ting, du har vist, er af en kvalitet, som kræver perfekte fotos.
Der er imidlertid en grim skygge til venstre for tingene, jeg kan ikke afgøre, om baggrunden er for tæt på emnet, det ser ud som det kraftigste lys kommer fra venstre, men hvordan kan skyggen så også være til venstre?
Så vidt jeg kan se, er billederne taget ved kunstlys, ikke blitz, der er ingen blitz-refleks, prøv at fjerne baggrunden længere væk, og belyse baggrunden med en spot.
Men uanset kvaliteten af dine billeder, så nyder jeg dine arbejder.
Hilsen Erling_j

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Som jeg ser det, bruger du 2 lamper Joe. Men umiddelbart tyder det på at det er 2 forskellige typer lamper. De har i hvert fald 2 forskellige farvetemperaturer. Det kan dit kameras hvidbalance ikke klare.
Hvis du har mulighed for det, kunne du hæve lampen ved kameraet lidt, så skyggen ikke ligger over vasernes åbning, men under
Undskyld jeg blander mig.
Ideen med afdækningspappet, er simpelthen super. Det 'æder' dog noget af lyset i forhold til hvidt papir. Til gengæld bliver skyggerne heller ikke så markante.

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
BjørnB skrev:
Som jeg ser det, bruger du 2 lamper Joe. Men umiddelbart tyder det på at det er 2 forskellige typer lamper. De har i hvert fald 2 forskellige farvetemperaturer

erling_j skrev:
Der er imidlertid en grim skygge til venstre for tingene, jeg kan ikke afgøre, om baggrunden er for tæt på emnet, det ser ud som det kraftigste lys kommer fra venstre, men hvordan kan skyggen så også være til venstre?

undskyld Kaj :oops:

Tak for jeres indput begge 2 i ramt 100% plet, kan sagtens se det når jeg få det fortalt, det er til meget store hjelp og bliver retted ..... straks... så kan jeg start med at tage de 50 - 60 billeder om til mit nye hjemside :oops: :oops: :roll: men det er mere sjov end at betal kr. 2500,- til en prof. :D :D :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]