www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 21 maj 2024, 01:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2008, 23:56 
Offline
lille spån
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008, 22:38
Indlæg: 32
Geografisk sted: Haderslev
Hejsa
Jeg står og mangler noget træ til et skærebræts projekt i sløjd på seminariet (ved godt det ikke er drejebænks-relateret, ;)

Det jeg søger er 1 stk Purpleheart og 1 stk Hard Maple i målene

LxBxH
40x20x5 cm

jeg har mailet til
http://www.woodshop.dk og http://www.ght.dk og til DANSK HÅRDTTRÆSSAVVÆRK indtil videre, men har ikke fået noget svar..

Hvor kan jeg ellers lede?!
Har en af jer måske noget liggende?

Hvor ligger priserne for disse træ arter egentlig?

/Kenneth :)

_________________
http://web.me.com/customdrums/Sted/Velkommen.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2008, 07:37 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
Der er nok ikke så megen interesse i så små størrelser og de 5 cm tykke er nok ikke helt så nemme at finde.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2008, 09:31 
Offline
lille spån
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008, 22:38
Indlæg: 32
Geografisk sted: Haderslev
Agerbundsen skrev:
Der er nok ikke så megen interesse i så små størrelser og de 5 cm tykke er nok ikke helt så nemme at finde.


De kunne jo være jeg kunne være heldig at få et par rester eller noget..

Med de 5 cm, mener du så at de er for tykke?

What dælen do I do?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2008, 09:53 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
Chancen for at de kommercielle træhandlere har nogle stumper liggende er ikke så stor, og du bliver nok nødt til enten at ringe eller besøge dem for at få hvad du vil have. 50 mm er ikke så gængs for møbel produktion, så ikke så nemt at finde i små stykker.

Hvis du nu skulle bruge et par m2, så får piben en hel anden lyd.
Jeg har nok lidt af hver slags liggende, men nok ikke over 5/4 ru. Når man så kun har en eller to planker, så er det ikke så rart at skære 50 cm af - så er chancen for at resten bliver brugbart til et eller andet jo meget mindre.

Det ville nok være nemmere hvis du kunne "nøjes" med bøg og valnød - det kommer jo til at ligne ret meget, ikke? Purplehart bliver jo ikke ved med at være purple.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2008, 22:04 
Offline
lille spån
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008, 22:38
Indlæg: 32
Geografisk sted: Haderslev
Agerbundsen skrev:
Chancen for at de kommercielle træhandlere har nogle stumper liggende er ikke så stor, og du bliver nok nødt til enten at ringe eller besøge dem for at få hvad du vil have. 50 mm er ikke så gængs for møbel produktion, så ikke så nemt at finde i små stykker.

Hvis du nu skulle bruge et par m2, så får piben en hel anden lyd.
Jeg har nok lidt af hver slags liggende, men nok ikke over 5/4 ru. Når man så kun har en eller to planker, så er det ikke så rart at skære 50 cm af - så er chancen for at resten bliver brugbart til et eller andet jo meget mindre.

Det ville nok være nemmere hvis du kunne "nøjes" med bøg og valnød - det kommer jo til at ligne ret meget, ikke? Purplehart bliver jo ikke ved med at være purple.


Jeg kan sagtens følge dig!!
jeg synes bare at Purpleheart ser så skide godt ud sammen med ahorn ;)
jeg har efterhånden lavet så meget i valdnød og mahogni så jeg vil gerne prøve at lege med andre sorter!
Kunne være jeg skulle se om jeg kunne få fat i noget bøg måske...Det er jo også ligemeget om stykkerne er 5 cm tykke...3 cm kan også sagtens gøre det! Og mht bredden kan jeg jo bare sætte flere stykker af samme slags sammen..Længden vil jeg gerne "beholde"

Ellers andre erfaringer med at lave skærebrætter? Her tænker jeg på sort-kombinationer..jeg har også noget kirsebær jeg måske kunne bruge...

tak for hjælpen indtil videre!!!!

/Kenneth

_________________
http://web.me.com/customdrums/Sted/Velkommen.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2008, 23:41 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Hej Kenneth

Hvis du snakker tysk eller engelsk, så ring til Theodor Nagel +49 40 78 11 00- 0. Jeg kan ikke garantere for, at de snakker engelsk, men de burde gøre, eftersom det er en meget international butik. De har alt, og det de ikke har kan de skaffe. Jeg kan ikke umiddelbart se det på deres hjemmeside http://www.theodor-nagel.com/ eller i deres katalog, men jeg er næsten sikker på, at de har det alligevel (mener jeg har købt 2 rundeller for et par år siden).

Jeg ved godt det er i Hamborg, men hvis du virkelig skal bruge Purple Heart, så er det nok stedet.

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team