Jeg har et par skiver af kastanje-eg på omkring 5 cm i tykkelsen og 90 cm i diameter, som lige er blevet skåret. Jeg vil gerne tørre dem, så jeg kan lave endeborde ud af dem. Jeg har aldrig lavet et projekt som dette før, og jeg vil virkelig gerne have et godt resultat. Jeg bestiller træ online og kan
spore containeren i realtid.
Træet var billigt, så jeg vil helst ikke bruge alt for mange penge på projektet. Jeg har hørt om Anchorseal og Pentacryl, men de er ret dyre – er de pengene værd? Jeg har også overvejet lim eller maling, da jeg har hørt, at det er billigere alternativer, men jeg ved også, at nogle har haft problemer med det. Er der nogen herinde, der har erfaring med noget lignende?