www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 mar 2024, 06:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spåndsuger
Indlæg: 03 okt 2017, 09:47 
Offline
lille spån

Tilmeldt: 24 feb 2015, 09:39
Indlæg: 25
Geografisk sted: NORDJYLLAND
Hej har været ude at se på spåndsuger der er to modeller set i Harald Nyborg Scheppach HD12 & HA1000 nogen med erfaring eller en kommentar til disse eller er det måske noget helt andet man skal se efter? m.v.h. EB

_________________
EB


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2017, 11:20 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 07 apr 2016, 18:40
Indlæg: 84
Geografisk sted: Frederikshavn
Hej E H
Jeg har en HD 12 og er fint tilfreds, for så vidt angår sugning af spåner fra save og andre maskiner, samt pudsestøv fra drejebænken.
Den fungerer også fint i rollen som "støvsuger" når der skal ryddes efter drejearbejde i tørt træ.
I forhold til spåner fra helt frisk træ (bånd pasta) er der et par udfordringer.
I sugeslange og indgang til blæsehjul er der monteret et gitter, som let stopper til af de lange spåner. (de er lette at fjerne)
På udgangsiden af blæsehjulet er der en række "fingre", som også kan fange de lange spåner. (kan ikke fjernes)
Jeg er i færd med at samle rør og andet så jeg kan få støjen ud af værkstedet og blandt andet sætte en tønde ind før sugeren, så jeg kan tage de lange spåner af inden de når sugeren.

Du skriver Nordjylland i din profil, så hvis du vil "sparke dæk" kan du give mig en besked.

_________________
Jens
MC 16/24 VF
Myford ML8
EMCO UNIMAT SL 1000


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team