www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 mar 2024, 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 162 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2008, 17:25 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Nej kaj, jeg har opdaget at du er svær at gøre sur - tak og lov for det.

Nu mere seriøst:

Dear Bjorn

Further to my earlier email.

The noise level adjacent to the ear, whilst wearing the AIR/PRO was been measured by the factory yesterday and is the meter reading is approximately 64 dB which is well below the permitted maximum.


Thank you

Regards

Neil McMillan
Technical Director


På DK: Lyden som når ørerne, mens man bruger AIRSHIELD PRO blev målt hos fabrikanten igår. Det blev målt til ca. 64 dB hvilket er væsentligt under det tilladte.

Jae så er det nok snart op til dig Kaj, om Italienerne kan fremvise noget tilsvarende/bedre/billigere.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2008, 19:44 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej...

Nu begynder det at ligne noget med de faldende dB... og jeg venter i spænding på at der kommer noget nede sydfra.
"De synger ikke den dag de varmer stemmerne op"... eller hvordan det nu er. :D :D :D

_________________
Venlig hilsen
Kaj
Man bliver ikke en god pianist, bare fordi man har et Steinway flygel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2008, 09:25 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Hvis i overhovedet gider læse mere om AIRSHIELD PRO, så har jeg 'sakset' lidt udtalelser, både for og imod produktet.:


Trend Routing Technology has taken their successful face shield and made numerous changes to create a new shield both easier to use and nicer to live with. Relocating the motor toward the rear of the helmet has created better balance and reduced noise and vibration at the headband/forehead area of the shield.


Peter Teubel: I've had one for a few months and its simply great. Comfortable even when using it for hours in the shop. FWIW, Woodcraft is offering a free spare battery mail in rebate on an Airshield purchased between now and January 31.

Joe Pack: Tom, before you plunk down your hard-earned cash, go somewhere and try one on. I went to a Cincinnati Woodcraft store with the money and intention of buying the Airshield - even had them hold one for me for a couple of days to make sure I had one if it fit. Maybe I'm too sensitive or critical, but I had to walk away empty handed. I have a large, some say "fat," head, size 7 3/4. I had to remove the back padding on the band to make the Airshield fit comfortably. I also found that the whole thing was top and front heavy. When I tipped my head forward as if looking down at my lathe, I could feel the downward pressure enough that it was actually pushing my eyebrows down as if squinting. All in all, the Airshield was just too uncomfortable for me. I guess the bottom line is my first line - for this much money, try it on before you put your money down.
Finally, I did try on the baseball cap style fan/mask last weekend. It was also a bit front heavy in the plain cap style, but the hard hat version - really just a cap with a plastic liner - was actually not too bad. If I had not blown my money on a mortiser already, I might have taken a closer look at the cap style

I have one , alway use it when on the lathe , all I do is vacuum the front grills every so often , cuts down on changing filters
Dont worry to much about putting new ones in as its cheaper than new lungs
does not mist up and its quite refreshing with the cool air inside the visor
also acts as a visor so no need for safety glasses

With the battery installed, the helmet weighs 2.21 lbs. “That’s a little heavier than the old one, but the design of the helmet allowed us to redistribute the weight differently,” Cole said. “So actually, it has less effect on the shoulder and neck muscles than the original Airshield.”

UDSKYLD AT JEG IKKE HAR OVERSAT DET!

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2008, 11:13 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
Jeg vil blande mig udenom diskussionen om forskellige slags grej og hvad der føles bedst osv. Jeg arbejder til dagligt med at rense luft - dog hovedsageligt for opløsningsmidler fra store lakeringsanlæg. Lidt viden om støv kommer der dog også med, da mine anlæg ikke kan tåle for meget, og en gang i min fortid ledede jeg et firma der beskæftigede sig med at fjerne partikler fra luft.

Det er vigtigt at forstå at det skadelige støv for dine lunger er de allermindste partikler. Dem der er mindre en 1 my i størrelse. Alt det store - det som du kan se i luften - bliver nemt fanget i næsen eller i slim i luftvejene. De kan så hostes op, pilles ud og fortæres, eller bare trilles. De er også dem der er nemmest at fange i luftfiltre af forskellig art.

Partikler under 1 my (mikrometer eller 1 milliontedel meter) er meget svære at filtrere effectivt. De bedste almindelige industrielle luftfiltere, EU 9, fjerner det meste af støvpartikler over 1 my, men det kræver en gennemstrømningshastighed på under 2m/sek. Typiskt er der 1 milligram partikler under 1 my efter et ordentligt installeret og vedligeholdt F9 filter.

Hvad er så formålet med dette?

Det er at alle de forskellige filtre til personbeskyttelse er dårligere end et industrielt F9 filter. Det vil altså sige at de partikler, som gøre rigtig skade i det lange løb, bliver ikke filtreret fra i de forskellige personlige åndedrætsværn.

Personbeskyttelse mod støv i industrien koncentrerer sig i meget høj grad på at fjerne støvet ved kilden - OG BLÆSE DET UDENFOR. Forurenet luft må IKKE recirkuleres tilbage til arbejdspladsen under nogen omstændigheder. Det er simplethen fordi man ved at effektiv filtrering af de farlige partikler ikke kan lade sig gøre med "almindelige" teknologier.

Hvad er der så at gøre ved drejebænken?

De helt store farlige partikler, som splinter eller en skål på afveje, kan klares på et par måder:

1. Lad være med at stå i vejen for det som bliver lanceret af drejebænkens centrifugalkraft. Det kan ikke helt lade sig gøre altid, men så vidt muligt, tænk over ikke at have knolden der hvor stumperne flyver hen.

2. Hjelm med ansigtsvisir - helst polycarbonat, som holder til mest.

De "store" partikler, som alt det der kommer som spåner fra jern, er kun en gene i almindelighed, så gode briller eller den ovennævnte hjelm klarer sagen. Får du brændsår på din venstre lillefinger, så brug handske på den hånd, men hold handsken væk fra patronen.

Til sidst, de små partikler fra slibning. Der er efter min mening kun én løsning: Effektiv udsugning tæt på emnet - med en masse luft og høj lufthastighed mellem emnet og udsugningen - mere end 0.5 m/sek, og helst 1 m/sek - DER BLÆSES UDENFOR TIL NABOEN.

Det kan godt være at díverse personlige beskyttelsesfiltre hjælper noget, og jeg synes at det er OK at bruge dem. Du skal bare være klar over at de ikke er en 100% sikker strategi mod skader fra luftbåren støv (sp?).

Nu kunne man jo tænke sig at jeg havde det ideelle set-up derhjemme? Det er ikke tilfældet. Jeg har en spånsuger på omkring 600 m3/hr som suger gennem en 100 mm slange. Hvor meget luft den egentlig suger ved jeg ikke.

Vedhæftet fil:
Støv 003 komp.jpg


Slangen hænger så tæt på emnet som muligt, og man kan tydeligt se at støvet suges fra emnet ind i slangen. Det kan jeg ikke fotografrere, da jeg ikke kan slibe samtidigt.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Senest rettet af Agerbundsen 05 maj 2008, 17:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2008, 13:07 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Og så'n ka'l koster 1000,- incl. moms:
http://cms.dvsalg.dk/default.asp?PageNumber=10454
endda ½ gang mere luftgennemgang.
Hvis man så kombinerer den med så'n en:
http://www.traedrejerbutikken.dk/?p=productsMore&iProduct=787&sName=Støv-fanger-med-magnet
(den ville ikke URL'es)
så har man nok en god løsning, især hvis man kan sætte spånsugeren i et andet lokale

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2008, 17:09 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2008, 18:56
Indlæg: 2858
Geografisk sted: Slagelse
BjørnB skrev:
endda ½ gang mere luftgennemgang.
Hvis man så kombinerer den med så'n en:


Det lyder godt, og det er også den næste størrelse jeg bruger, men luftkapaciteten på dem er med rene filterposer og ingen ting tilsluttet, så kubikmeterne bliver meget hurtigt til noget mindre end der står på brochuren.

_________________
....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2008, 20:53 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4080
Geografisk sted: Hvalsø
Sådan et anlæg, du viser på billedet, har jeg også, Mit er bare en del større og kraftigere. Jeg har flyttet sugeren ud i sin egen lille tilbygning til værkstedet, da jeg syntes, den smed for meget mikrostøv ud på min arbejdsplads, især lige når man tændte for den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 10:44 
Offline
moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 feb 2008, 10:12
Indlæg: 2191
Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej.

Jeg lovede at vende tilbage, når jeg havde lidt mere om de hjelme fra Italien.

Jeg holder fingrene langt væk, efter at have fået data for dem. Filtreringen er slet ikke god nok,
og vil ikke kunne tilbageholde det fine slibestøv vi skal undgå.

Efter at have kigget meget grundigt på tingene, kan jeg generelt ikke anbefale at hjelme bruges alene.
Der bør i værkstedet være en mulighed for sug, der fører det fine støv ud af lokalet.
Jeg bestiller mig selv en større suger, der kan fjerne støvet. Sugeren bliver ikke placeret i værkstedet, men i et andet lokale. Jeg ved godt den så vil fjerne noget af varmen på de kolde dage, men hellere det end ende med støvet nede i lungerne.

Jeg søger naturligvis videre, men der er ingen sikkerhed for at jeg finder noget bedre...

_________________
Venlig hilsen
Kaj
Man bliver ikke en god pianist, bare fordi man har et Steinway flygel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 17:19 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Fair nok Kaj. Det var da et forsøg værd, men da det ikke lykkedes, så synes jeg ikke det kan betale sig, at søge videre, for at finde noget endnu billigere eller bedre. Måske kan man få det bedre, og måske kan man få det billigere, men jeg tvivler på, at man kan få det både bedre og billigere.

Jeg synes ærlig talt bare vi skal vælge den Trend Pro, og så få den hjem.. Bare min holdning. Jeg har lige skrevet en mail til den danske forhandler af Trend (iflg. TrendUK), og lavet en forespørgsel på prisen. Jeg vender lige tilbage, når jeg får svar.

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 17:36 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Hej Peter.

Jeg ved godt der er skrevet enormt meget om dette emne. :shock: MEN jeg har allerede snakket med importøren, DVA (tidligere skrevet om det). Han vil have 3750,- incl. moms. Han kan/vil ikke gøre noget ved prisen, selv da der kom et større antal på. :|
Vi er nede på en pris der hedder under 2500,- incl. moms hos trædrejerbutikken v. min. 5 stk. Det er en detailbutik, underlagt købeloven. :D
Lad os nu ikke opfinde den dybe tallerken flere gange. TREND UK virker på mig som et temmeligt seriøst firma, de vendte i hvert fald tilbage til mig indenfor et par dage med oplysningerne om dB styrken. :mrgreen:

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 17:55 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Okay Bjørn. Jeg må have overset noget.

Den trædrejerbutikken har, er det Pro'en?

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 17:58 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Yes, den anden er ved at udgå/er udgået. Snart kan der ikke fås reservedele eller filtre til den.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 18:07 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
phnpen skrev:
Okay Bjørn. Jeg må have overset noget.

Den trædrejerbutikken har, er det Pro'en?


Det smarte ved at købe hos trædrejerbutikken kunne også være distributionen: Vi bestiller samlet og henviser til dette forum, og han sender ud til den enkelte. Han sender fragtfrit ved køb over 500,-. Den aftale må kunne laves med ham. Jeg har handlet en del med ham, og han er en reel fyr.

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 18:39 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Det lyder altså som en plan.. de 500 kr man sparer ved at købe den hjem selv fra UK er nok alligevel givet godt ud, når han jo er underlagt købeloven, så vi får reklamationsret..
Jamen er det så ikke bare at få dem bestilt?

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008, 23:07 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Jo, det mener jeg. Vi skal måske lige høre om han kan/vil have et mindre lager af filtre m.v.

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008, 17:19 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Laaaaaaaaaaaaaaaaaaang næse!

Jeg var ude hos Carsten fra Trædrejerbutikken for en time siden, for at finde ud af hvor meget han var gået ind i PRO masken.
Han havde som før nævnt, haft forespørgsel fra en anden i panelet, men ikke gravet dybere i det, andet end at masken kunne sælges til min førnævnte pris (2500,-)
Vi snakkede lidt frem og tilbage. På et tidspunkt sagde jeg til ham at f.eks jeg ikke ville stå for det, men at han skulle stå for salg, distribution og garanti. Her meldte Carsten klart ud at, så kunne han ikke hjælpe os. Han kunne ikke give garanti med et dækningsbidrag på 10 % (forståeligt nok).
Rent juridisk kunne han næppe komme udenom købeloven, men omvendt kan vi heller ikke bruge en leverandør der har drejet nøglen om, til noget.

Jeg føler at vi er bombet ret langt tilbage. :cry:

Er der nogen der har nogle gode forslag?

Jeg er ikke mere til fælles indkøb i UK, da den der sidder med den defekte maske, sidder med Sorteper. Det er jo ikke et drejerør, der ikke helt har den vinkel man ønsker, som så bare kan slibes om. :P

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008, 17:40 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
BjørnB skrev:
Jeg er ikke mere til fælles indkøb i UK, da den der sidder med den defekte maske, sidder med Sorteper. Det er jo ikke et drejerør, der ikke helt har den vinkel man ønsker, som så bare kan slibes om. :P

Hmm hentyder du til nogen specielt :P

Jeg kan på sin vis godt forstå, at det ikke er så smart, at man står alene, hvis masken går i stykker.. Det ville være træls, men på den anden side.. Hvad er alternativet, hvis vi skal bruge de masker? Vi kunne sige, at vi når vi køber maskerne står sammen om de problemer der nu måtte være, (hvis en maske skal til Rep, så deler vi udgifterne til fragt osv) men om den holder i længden ved jeg ikke. Problemet i det er nok også, at maskens levetid kommer meget an på hvor meget den bliver brugt..

Jeg kan faktisk godt se, at vi står med et problem, men det gør vi i den grad også, hvis vi ikke får nogen masker.

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008, 17:53 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Desværre Peter, så holder den sikkert ikke. Det gamle ordsprog med at 'enhver er sig selv nærmest', vil nok også komme på tale her.
Kald mig kyniker :x , kald mig realist :| , bare ikke tidligt op om morgenen. :D

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008, 17:56 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Nok realist.. men hvorfor dog ikke tidligt op om morgenen? der er da intet bedre.. så ved man, at man ikke nødvendigvis spilder dagen (forstået på den måde, at man behøver ikke spilde hele dagen)

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 09:28 
Offline
Ny bruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2008, 01:52
Indlæg: 24
Geografisk sted: Hareskovby
Tilbud hos (husk +moms)

http://www.scandinova.dk/fileadmin/user ... tomask.pdf

Med venlig hilsen H.C.

_________________
En god iværksætter, stiller sig en opgave og løser den!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 10:00 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Ja, det var også en mulighed. Der er plusser og minus'er ved denne maske:

PLUS: Motordel væk fra hoved, gør maske lettere og støj kommer væk fra hovedet. Kan køre med A2,P3 filter (opløsningsmidler, samt filtrerer helt ned til vira).

MINUS: Pris 5000,- incl. moms. PRO vi har kigget på fås for 3750,- incl. moms, eller ca. 2300,- hvis man selv tager den hjem fra UK. 2-delt system, er lidt mere bøvlet at tage på/bruge.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 10:09 
Drejers-Corner skrev:
Hej drejere,
Jeg har forsket lidt i priser hos danske forhandlere af ånedretsværn. Den Purelite der minder om den engelske er udgået og kommer i en ny forbedret udgave medio April Den koster ved et styk 2990,oo+ moms og ved 10 stk. 2290 + moms Tilbudet er givet af Sminge Silkeborg.Det er måske nok lidt dyrer end den engelske men så har vi også en seriøs partner ved evt. reklamationer reservedele osv.Vi skal jo ved den engelske lægge ca. 10% til i fragt og i realiteten slipper vi vel ikke for den Danske moms??? Med mindre vi er kreative.Så priserne nærmer sig hinanden.
EM

Jeg vil bare lige minde jer om at der ligger et tilbud i starten af tråden

EM


Top
  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 10:15 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Tak for det. Det bliver 2860,- og altså kun 360,- dyrere end Trædrejerbutikken, der ikke vil give garanti.
Ja det er svært at huske det hele, vi er jo på side 6.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 11:43 
Hej.
Allan Olsen Sminge vil sende mig noget billedvæsen af den nye som efter sigende skulle være rigtig lækker i udførelse og brug i forhold til den gamle model.i vil få dem serveret så snart det ruller ind på min skærmen.
EM


Top
  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 12:22 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3274
Geografisk sted: Odense Fyn
super glæder mig til at se dem :-)

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 14:48 
Her så lidt til øjet.
Den gamle og den nye så i kan sammenligne. Den gamle nederst der kommer mere info per brochure.til mig med posten. Kan se at produktet får fine anmeldelser rundt i verden.
Vedhæftet fil:
filter 1.JPG
Vedhæftet fil:
filter 2.JPG
Vedhæftet fil:
gl filter.jpg


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 15:04 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
den ligner jo Trend Pro på en prik.. næsten.. Nej ikke bare næsten.. det gør den faktisk.. det er kun skjoldet, der er anderledes.. Det er nice.. Hvad siger du den hedder? Nu er vi bare ikke 10 der skal have masker..
Ang. moms fra england, så er der ingen (udover den engelske moms på 19%, som kommer oven i næsten alle ting fra England, da de er medlem af EU, men jeg ser klart dette som et bedre alternativ.. så kommer det store spørgsmål: hvad koster filtrene?

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 15:29 
Navnet er Purelite Xstream. og da prisen er opgivet af en Dansk forhandler med bopæl i Danmark - Jylland - Silkeborg så skal der selfølgelig også betales Dansk moms og ikke Engelsk.God Pinse. :D


Top
  
 
Indlæg: 09 maj 2008, 16:16 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
selvfølgelig, men nu tænkte jeg på, hvis vi selv skaffede dem hjem.. så var det den engelske moms..
God pinse

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2008, 20:11 
Hej .
Her det fremsendte fra Sminge intil videre kun på Engelsk ,der stod i følgeskrivelse at ved køb medfølger dansk brugervejledning som loven foreskriver.Håber i kan tyde det indskannede.
EM
Vedhæftet fil:
img008.jpg


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 162 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team