www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 mar 2024, 07:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 162 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Indlæg: 13 jun 2008, 23:32 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
JesperOK skrev:
Så er Airshield Pro'en hjemkommet fra England. Umiddelbart er larmen ikke værre end en ventilator fra en PC ... men den er stadig under opladning, så indtil videre er der ikke mere at fortælle andet end, at prisen var 2630 dkr inklusiv ørebøffer, ekstra visir overlay, et sæt ekstra filtre og fragt.


Billeder Jesper - Nærbilleder :D

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2008, 23:48 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 20:30
Indlæg: 443
Geografisk sted: Valby
og her kommer det ...


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
Jesper Koed

Medlem af klubben NOVA DVR XP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2008, 00:20 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Ja.. Så må vi vidst også hellere få en objektiv vurdering af den efter du har brugt den hele dagen eller hvad? ladetid vægt larm osv når den er fuldt opladet?? eller har du ikke rigtig haft tid til at bruge den??

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2008, 17:15 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 20:30
Indlæg: 443
Geografisk sted: Valby
Så er der også drejet lidt med dyret på og det har ikke været det mindste generende. Støjen er ikke værre end en radio/PC og kun en anelse mere monoton;) og det hjælper jo at tage ørebøfferne på;)
Man føler sig ikke lukket inde og det er dejligt forfriskende med en kølig brise foran ansigtet, hvilket også forhindrer visiret i at dugge.

Diverse ladtider ved jeg ikke om holder, da jeg endnu ikke har kørt min første opladning ned. Det er nok smart, at købe et ekstra batteri og en ekstern oplader hvis man skal bruge den i længere tid af, da en fuld opladning tager 14 timer i følge spec'en.

Eneste ulempe jeg indtil videre er stødt på, er at man lige for nogle centimetre mere på hovedet, men det er noget man lærer at tage højde for, når man færdes i lavloftede omgivelser;)

_________________
Jesper Koed

Medlem af klubben NOVA DVR XP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2008, 16:03 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Hvad gør du egentlig med stik? Jeg har skrevet lidt med Axminster, og de siger, at de ikke har europæiske stik, og at Trend ikke laver det..

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2008, 18:01 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 20:30
Indlæg: 443
Geografisk sted: Valby
Jeg har bare købt en adaptor fra UK-stik til DK-stik.

_________________
Jesper Koed

Medlem af klubben NOVA DVR XP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2008, 21:37 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Jesper:
Nu har du haft din maske i ca 1½ måned. Er du stadig glad for den? :D Eller :| Eller :(

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2008, 21:43 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 20:30
Indlæg: 443
Geografisk sted: Valby
Jeps ... det køb har jeg endnu ikke fortrudt;) ... selvom der kun er blevet drejet vinpropper med den på ... næsten;)

_________________
Jesper Koed

Medlem af klubben NOVA DVR XP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2008, 22:15 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2008, 15:19
Indlæg: 621
Geografisk sted: Fangel, Odense S
Jeg er virkelig også glad for min.. I starten var jeg helt vildt træt af den, men man vender sig hurtigt til at have den på.. en lille ulempe er, at den er varm. det køler dejligt med luften, der bliver blæst ned i ansigtet, men i den varme der er i øjeblikket, så bliver der varmt mellem håret og hjelmen. Det er bestemt til at leve med, og udover den ting, og at mit hoved er en anelse for lille til ørebøfferne, så har jeg intet ondt at sige om den maske.. Jeg har drejet skåle og alt muligt på den, og i dag reddede den min næse fra at blive kvæstet af en skål, som jeg havde spændt lidt for optimistisk fast med pinnjaws på min patron.. kørte ikke voldsomt stærkt, men pludselig faldt den af.. jeg skulle prøve Eriks ide med at stikke flere skåle ud med mejslen.. Det virkede egentlig fint, men jeg havde ikke lige overvejet hvordan jeg ville lave bunden, så det blev noget improviseret noget med en meget lille bund, og hvad var småt nok til at holde den?? 25 mm pinnjaws til expanderende opspænding var da fint ikke ;) Jeg ved godt det var fuldstændig åndsvagt at spænde noget op på den måde, men det var en lille skål...
Derudover havde jeg glemt, at jeg brugte ret lange skruer til at spænde den fast på planskiven med, så den ene skål (den der faldt af heldigvis) havde 2 "pæne skruehuller".

_________________
Hilsen
Peter

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2008, 11:53 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Jeg har købt en almindelig maske med visir. Jeg prøvede den for første gang i går. Selvom den virker voldsom, så er det ikke så slemt. På grund af den store overflade på filtret, er der ingen mærkbar luftmodstand. Man kan også bære briller uden at de dugger.

Den hedder Air-Ace og kan ses her: http://www.diplomat.dk
under bestilling kan I se deres vejledende priser excl. moms.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2008, 20:55 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 feb 2008, 12:50
Indlæg: 621
Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej bjørn b.
Den ser fin ud. Hvad koster sådan en fætter.

_________________
Hilsener Bent K
"Der er altid noget inde i et stykke træ - det skal bare findes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2008, 21:11 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008, 15:42
Indlæg: 2037
Geografisk sted: Odense
Se deres vejledende priser ex. moms her: http://www.airace.com/bestilling.htm
Hvis du henvender dig til en lokal forhandler, så pas på da f.eks CARL. F. ikke overholder de vejl. priser. Jeg har bestilt direkte hos leverandør med henvisning til at deres forhandler ikke havde visiret i deres sortiment.

_________________
Venlig hilsen Bjørn

'Ingen kan alt, men alle kan noget'
http://www.vaskebjornen-fyn.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 162 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team