www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 29 jul 2026, 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 162 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Tråd om sikkerhed og trædrejning! Ingen spørgsmål er for dumme !! Og dette er vigtigt for os alle, om man står 1 time ved bænken om ugen eller 10 timer om dagen!!
Emner såsom Støv, masker, sikkerhedsbriller, svampeangreb i våde spåner, maskinsikkerhed.....
_____
Jeg har nu oprettet en tråd om emnet. Emnet er låst som fast emne der kommer til at ligge i toppen af stakken. For emnet er også i min bog meget meget vigtigt. Vi har alle sammen et værkstedsbudget og på mden konto siger kyt (hjemmestyret) at der er ubegrænsede midler til at sikre mit helbred for. På den konto har hun sagt at hun vil have lov til at gennemgå maskerne inden jeg bestiller noget, hun arbejder som kaj med sikkerhed og har masser af erfaring med det fra da hun var sikkerheds koordinator på lindø.

_____

Jeg vil også godt slå et slag for den med støvsikkerheden!! det er hammer vigtigt at passe på som stig skrev i den anden tråd er svampeangrebet træ meget skidt at stå og indånde. Jeg har selv været der lavede en skål i spaltet bøgetræ på vores aftenskole, jeg var desværre kommet til at stå længst væk fra spånsugereanlæget den dag og der var ikke meget knald på. Det kunne jeg tydeligt mærke på mine lunger om aftenen. Jeg er i forvejen ramt med astma allergi og lortelunger, så jeg er udsat til at starte med.

Jeg syntes det er en SUPER !! ide at vi slår os sammen alle dem der ikke har godt åndedrætsværn, om at købe fælles. jeg er sikker på vi kan høste nogen rabatter på den ene eller den anden måde.