www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 16 aug 2026, 01:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: 4160 Herlufmagle
Jeg syntes det kunne være rigtig godt og hyggeligt hvis vi fik overtalt Poul & Torben til at starte op i Rømersgade igen :)

Som jeg forstod på Poul så skulle han have sendt nogel forslag til hvad der skulle ske på de aftener, forskellige emner som vi kunne være interesserede i at høre og lære lidt mere om.
Så jeg har sendt Poul dette her:

Så hvad med feks.
1. Hvordan bruger man en mejsel rigtigt.
2. Forskellen på de forskellige stål typer jernene er lavet af.
3. Hvad bruger man de forskellige Chucks. Kæber til.
4. Finish, slibe midler osv.
5. Hvordan drejer man en Box med låg.
6. Hvilket træ er bedst til skåle, fade, skærebrætter osv.

Mon ikke også der er andre som har forslag til nogle gode emner ?
Så kom med nogle forslag i tråden her, så kunne det jo være at Poul & Torben er friske på at starte op igen, især hvis vi andre også giver en hjælpende hånd ;)

Jeg syntes du skal tage en tvungen entre på 40 - 50,- Eller mere pr. person Og måske endnu mere til dækning af udgifter, hvis man får en virksomhed eller person til at komme og fortælle og vise et eller anden emne som feks. træ, Jerne, finish osv.

Mvh Og rigtig god dag :)
Robin

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro, København
Jeg ville gerne komme til de træf og også gerne betale for det. Jeg har ikke været med før og er ikke rigtig kommet igang med drejningen endnu, så al viden og alle fifs er yderst velkomne. Ydermere er det jo dejligt tæt på for sådan en cykelslambert som mig.

Så hvis det er opmuntrende ord som kunne bane vejen for en genopstart er her lidt til den samling!

Gode hilsner
Lars

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
På den ene side forstår jeg Pouls ( og Torbens ) behov for en tænkepause vedr. Rømersgade.
På den anden side er jeg også ligesom Robin ( og sikkert mange flere ) efterhånden ramt af
Rømersgadeabstinenser, så hvis vi under en eller anden form kunne få sparket gang i nye inspirationsaftener,
så er jeg meget gerne med.

Hilsen Birger

Ny bruger

Også jeg er ny, det ville være dejligt at kunne komme til Rømersgade og få nye input. Jeg betaler også gerne entre.
Mvh
Knud Farver :roll:

Ny bruger

Kære Alle,

Jeg er helt ny bruger herinde og ret ny i denne dejlige disciplin med træarbejde. Jeg har fundet en gammel skolebog i snedkerarbejde, fundet min gamle snittedolk frem og er begyndt med små, sjove opgaver, så som grydeskeer og træfigurer. Jeg arbejder langsomt fremad og er nu begyndt med bugthøvlen for at se om jeg kan lave en paddel, eller noget andet sjovt.

Det ville være FANTASTISK hvis der var en workshop i Rømersgade (eller lign i København) og jeg ville være klar til hver eneste sådan møde. Så herfra altså en meget kraftig opfordring!

Mange hilsner,

Niels

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Hej alle

Ja jeg er også en af de nye herinde, hvor er den Rømersgade? hvis den er på Fyn så er jeg også med :D

Jeg har erhvervet mig en Ramatør Drejebænk, har kun prøvet at dreje 6 emne, ´´you tube`` kan være behjælpelig hvis man ikke har andet.

Men.... det ville være rart med en mentor......

Hører gerne :geek:

Skipper skræk

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]