GLhandyman skrev:
Er dette forum for alle der interessere sig for trædrejning - eller er det en lukket klub for den gamle garde som de kalder sig.
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvor du vil hen med dit spørgsmål.
Du har selv været medlem godt et år, og har skrevet 72 indlæg - nogle er spørgsmål, andre svar. Du har også haft mulighed for at se alt, hvad andre nybegyndere som øvede har spurgt om og fået svar på.
Synes du selv, at det har virket som en lukket kreds, der ikke havde tid og plads til nye?
Vi er nogle stykker, der er statsansatte PHD'er* med en livslang kontrakt og ret til at forske i de emner, som måtte interessere os. Det betyder naturligvis, at nogle af os har bedre tid til at kommentere, end de forummedlemmer, der har job, ægtefælle ja sågar små børn. Men jeg synes nu ikke, at det gør hverken mig eller de andre PHD'er til medlemmer af en lukket klub for den gamle garde.
I den tid jeg har været medlem, er det naturligvis sket, at nogle er blevet uenige, så gnisterne flyver - men det er altså noget, der kun er sket meget få gange. Ellers har det altid været sådan, at nogle medlemmer svarede ofte, mens andre stort set kun fulgte med i, hvad der blev skrevet. Jeg tror ikke, at det skal ses som et udtryk for, at der er tale om en lille lukket klub, men nærmere for, at der er en meget aktiv gruppe medlemmer som har lysten og tålmodigheden til at svare på spørgsmål, også selv om de pågældende emner allerede tidligere har været besvaret. Jeg har mødt andre fora, hvor et allerede tidligere besvaret spørgsmål fik en helt anderledes hård medfart. Hvis man i dette forum - som Jochrisyogi skriver - bliver henvist til selv at søge, er det typisk enten fordi emnet for ganske nylig har været behandlet, eller fordi det faktisk en gang tidligere udløste en meget informativ tråd, som kom ind på mange sider af sagen.
* PHD står ifølge Anne Marie Helger for "Pensionist Hele Dagen".