www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 14 aug 2026, 19:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Lynge, Nordsjælland
Jeg skal simpelthen have luft!!!

For ca 4 uger siden skar jeg 10 stk egeplanker af en stormfældet eg i den lokale spejderhytte i Farum.
Plankerne er 230 cm lange, 75 cm brede og 5 cm tykke og vejer nok omkring 60 kg/stk

Jeg lavede pænt to stakke - én med 6 planker og én med 4 planker, som var de pæneste og lagt fra til nye plankeborde i hytten.

Nu er der så nogen der har stjålet de 4 bedste planker - og det er sket indenfor de sidste 2 uger.
Jeg er simpelthen så rasende og vred!!!

Og her taler vi altså om planker der ligger 200 meter inde på en privat grund, ned af en sti og ud igen.
Og det må være planlagt eftersom man ikke lige hiver sådan nogle planker på nakken og stikker af med dem.
Bevares - Farum St ligger ikke så langt væk, men jeg er ret sikker på at man har haft en trailer eller lign. med eftersom de ikke er nemme at have med i S-Toget.

Her er min bøn: Hvis I hører om nogen der forsøger at afsætte 1,2,3 eller 4 egeplanker i ovennævnte dimension i Farum eller omegn (eller i det hele taget) så giv mig lige en PM - så vil jeg nemlig gerne have en lille snak med vedkommende. Sådan en stille og rolig - "det her er mine ting og dermed ikke dine ting snak"

Tyveriet er ved at blive anmeldt til politiet

På forhånd tak for Jeres hjælp :-)

Rasmus

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Måtte vedkommendes r.. klø,
hans arme være for korte
hans sko klemme ham
og hans underhøvlere krybe i vask!

VH, Lars

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Hvis jeg hører om det, skal jeg nok selv tage en "snak" med vedkommende. Det er jeg ret god til.

Fat chance, desværre, da min flishugger blev stjålet og jeg købte en ny til den nette sum af 150000 satte jeg en GPS tracker på den og gik så og håbede, at de samme tyve ville snuppe den.
Det er 5 år siden, og den er her endnu.

Surt!

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Lynge, Nordsjælland
Tak Stig.
Jeg forventer nu egentlig ikke at jeg nogensinde ser de planker igen - men jeg måtte lige have luft. På den anden side ville jeg med udsøgt fornøjelse overvære den "snak"...

I starten af 00'erne var jeg iøvrigt med til at lave netop GPS overvågning af køretøjer, dog mest entrepenør maskiner og lastbiler. En skjult GPS enhed med et SIM-kort i, så man godt kørende. Så uploader man simpelthen en afgrænsning til GPS-en - og hvis maskinen forlader det angivne område, f.eks. en byggeplads, ja så ringer den simpelthen hjem og siger den er ved at blive væk.
Ren E.T!

Husker stadig da vi dirigerede politiet lige hen til den lastvogns trailer der var på vej sydover med vores kundes spritnye gummiged på.... Øj han var glad! For slet ikke at tale om hvor glade forsikringselskabet var (det var dem der betalte for GPS installationen)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Jeg er normalt ikke tilhænger af selvtægt, men lige i tilfældet med den stjålne flishugger, var jeg selv taget ud for at hente den.

Jeg ringede til TP Lindana og sagde, at hvis de fik en henvendelse om nøgler til en TP150, måtte de godt give mig et praj.
De fortalte så, at de solgte reservedele til lande i Østeuropa, hvor de aldrig havde solgt maskiner, så " held og lykke"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]