www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 15 aug 2026, 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ] 
Forfatter besked
Bjerg af spåner

Geografisk sted: Klitmøller
Jeg har tidligere givet udtryk for min opfattelse af Trædrejerbutikken, og da jeg ikke kunne komme videre med ham, valgte jeg at klage til FORBRUGERKLAGENÆVNET. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
De har nu afgjort, at trædrejebutikken skal tilbagebetale mig 1.985 kroner + renter, men som sædvane vil Carsten skide på kunderne, og han undlader bare at betale mig mit tilgodehavende.
Jeg har ikke tænk mig at stoppe her, nu kører vi til enden, og om nødvendigt til en konkursbegæring ved fogedretten.
For at ingen skal få mistanke om min ærlighed, indsætter jeg kopi af afgørelsen fra FORBRUGERKLAGENÆVNET.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Senest rettet af cold hawaii 08 jan 2016, 17:33, rettet i alt 1 gang.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Det må jeg da lige følge med i

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Skellingsted, Vestsjælland
cold hawaii skrev:
... indsætter jeg kopi af afgørelsen ...

Øh, hvor indsætter du den?

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Ja hvor er dokumentet. Jeg er meget nysgerrig

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Bjerg af spåner

Hej, ved ikke hvad jeg har lavet forkert, prøver igen senere at lægge det ind, sorry

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Det kunne være interessant at se nævnets begrundelse for afgørelsen - nu da dokumentet er vist i den oprindelige post.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

Bjerg af spåner

Hvis der er nogen der også ønsker at se hele afgørelsen kan i sende mig jeres mail adresse via pb, så får i det.

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Skellingsted, Vestsjælland
cold hawaii skrev:
Jeg har ikke tænk mig at stoppe her, nu kører vi til enden, og om nødvendigt til en konkursbegæring ved fogedretten.

Den med konkursbegæringen er der ikke hold i. For det første vil det kræve, at sagen handler om et væsentligt større beløb, for det andet ville du skulle stille en mindre bondegård som sikkerhed inden sagen ville kunne behandles.

Men du kan finde mere om emnet her:

Om forbrugerklagenævnet afgørelser efter 1 oktober 2015
http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold/Klageforhold/Forbrugerklagernaevnet-efter-1-oktober-2015

Om tvangsfuldbyrdelse af klagenævnets afgørelser mv.
http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold/Klageforhold/Tvangsfuldbyrdelse-af-klagenaevnsafgoerelser

Du kan jo kontakte forbrugerombudsmanden for at høre, om CH har afvist at følge kravet, ligesom du bør sende ham en mail med en konto beløbet kan indbetales til.

Forbrugerombudsmanden er ikke en domstol, det er et nævn. Hvis du ender i fogedretten (som er en domstol), vil retten skulle behandle hele sagen igen. Den afgørelse du allerede har fået vil indgå (og sikkert med stor vægt), men den bliver ikke automatisk fulgt.

Håber, at det hjælper lidt på vej.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tja....Hvad skal man sige?
Det er da fint at Forbrugerstyrelsen har gjort noget ved en leverandør med en ikke kundevenlig indstilling. Endda forholdsvist hurtigt.

Noget helt andet er at den slemme leverandør er en enlig svale, som heldigvis ikke er repræsentativ af de fleste af dem vi handler med. Ham kan vi så bare holde os fra at handle med.

Mine personlige erfaringer med køb og salg, med både drejere og leverandører i både Danmark, Tyskland, Sverige og sågar i USA er at de er ærlige og servicemindede og hurtige til at rette eventuelle problemer. Diverse samkøb har fundet sted uden ét eneste problem om betaling eller reklamation.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Jep, det har ligesom ikke skortet på advarsler om Trædrejerbutikken.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Hej cold hawaii
Har du noget imod at fortælle lidt om hvad der er årsag til denne sag ?.

Jeg har handlet flere ganget med Trædrejerbutikken, og har ikke noget at udsætte.
Bestilte vare bliver sendt dagen efter.
Ting som jeg har købt og ikke havde brug for, har jeg fået ombyttet til anden vare.
En nedbrudt elektronik boks blev straks byttet "af og på montering gjorde jeg selv".
En startkontakt med periodisk fejl, en ny kontakt blev straks sendt til mig.
Har også flere gange været i butikken og handlet.
Samt fået gode råd og vejledning.
Så set fra min side er servicen ok

Med venlig hilsen
John Frederiksen

Bjerg af spåner

Hej John
Hvis jeg får din e-mail Adr. Eventuelt på PB sender jeg kopi af forbrugerklagenævnets afgørelse.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: ebeltoft
Jeg må nok tilslutte mig John!
Jeg har handlet en del med trædrejerbutikken og altid fået god service og hurtig ekspedition, ikke mindst når jeg har været i butikken,
sidste år kom jeg, ved en misforståelse mellem konen og mig, til at betale en ordre 2 gange, der kom mail inden jeg selv opdagede det og pengene var tilbageført med det samme. Så jeg har ikke noget at klage over, tværtimod.
Jeg er godt opmærksom på et nogle her på forum har klager, men der må jo være en del der handler ved ham, ellers var forretningen jo nok lukket?

Så cold hawaii, har set dit oplæg med afgørelsen, men uden historien og baggrunden er den jo ikke meget værd for os andre udenforstående?

Ole Juhl Nielsen
Trædrejeren fra Ebeltoft
http://www:trædrejer-ebeltoft.dk

Bjerg af spåner

Nogle efter lyser historien, og den kan kort forklares med at jeg fik en rigtig dårlig behandling da jeg klage over fejl ved det købte. ( Drejebank) Først betale jeg fragt for at sende den til reparation - men da det kom retur var der intet lavet. så kunne jeg igen betale fragtmand for at kørte den retur. Carsten nægte at betale fragtomkostninger.
Efterfølgende sendte jeg spædepatron til reparation under garanti, han meddelte at den intet fejlede og jeg kunne kun få den retur ved at køre 600 km til odense for at hente den.
Det skal på oplyses at der efterfølgende har været uvildig mand på at undersøge patronen, og han siger at der er fejl i spændepatronen.
Jeg fik flere beskidte mails fra Carsten, ligesom han gentagende gange har fortalt usandheder i sagens forløb, dag har styrelsen kunne gennemskue dette.
Herefter klagede jeg til Klagenævnet.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Ud fra de ting, der har været fortalt om den kære Carsten, har han en mani med at fatte mishag med enkeltpersoner, og så gå totalt i krigerisk baglås.

Det kan være svært eller umuligt på forhånd at afgøre, om man er af den type, som han godt kan lide og derfor yder en fornuftig service, eller den type, som totalt pisser ham af.

Så konklusionen må være, at medmindre man er gearet til at behandle ham på den eneste måde, der sandsynligvis virker på ham, med trusler om vold og opfølgelse på truslerne, bør man holde sig fra at handle med ham.

Han burde få en psykolog til at sætte en simpel type test op på sin hjemmeside, så man på forhånd kunne afgøre om man ville få en god behandling eller et re-enactment af første verdenskrig.
Det ville lette processen noget.

Jeg har kun mødt apparatet en gang. Han købte en stak elmemasur fra mig for nogle år siden, og brugte ca 1½ time på at fortælle mig hvor fucking god han var bag en drejebænk.
Det var dengang, jeg drejede for penge, og rent faktisk kunne dreje en smule, så jeg morede mig kosteligt ( Indvendigt) over den lille nar.

Der er da netbutikker nok, så hvorfor handle med ham?

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Du har så evig ret Stig.

Advarsler har der været rigelige af her på forum.
Men folk må jo handle hvor de vil, så kan vi andre jo bare ryste på hovedet og sige: "Hvad sagde jeg."

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Jeg har i mange år handlet med trædrejerbutikken både i hans butik og på nettet. Den trædrejerforening som jeg er medlem af og "indkøber" for har altid handlet både værktøj og maskiner i trædrejerbutikken uden problemer. (han giver rabat til foreninger ) Jeg har altid fået en god og hurtig service. Hans priser er ok når man sammenligner med tilsvarende produkter. En gang hvor der var kommet en forkert vare med i pakken i forhold til det bestilte, ringede jeg til ham og han sendte den rigtige vare dagen efter og medsendte et fragtbrev til returnering af den forkerte vare - altså returnering som han betalte. Jeg har hverken aktier eller anparter i Trædrejerbutikken, men jeg syntes at sagen skal ses fra to sider. Hvad forskellige syntes om manden personligt er vel sagen uvedkommende.

Bjerg af spåner

Uanset hvad man mener om manden, så skal han som andre, følge landets regler og love.

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Det er da fint at flere har gode erfaringer med Trædrejerbutikken, men der er åbenbart også en del der ikke
oplever den store service eller ordentlig behandling fra Carsten.

Uanset hvad, skal landets love overholdes, som cold hawaii skriver.

Jeg har personligt talt med folk, der efter et enkelt besøg aldrig mere sætter deres ben i butikken,
og andre der har fået en fin behandling og god service.

Grundlæggende synes jeg det er en underlig måde at drive forretning på. Carsten ville da være bedre tjent med,
at alle får en ordentlig behandling, og at han også overholder købeloven.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Mon ikke emnet er fuldt belyst??

Jesper

Ny bruger

Jeg har også handlet med trædrejerbutikken.dk
Jeg købte et Universalt dreje/skrabe jern kort. Der var fejl i jernet. vi aftalte at jeg skulle sendes det retur. Jeg ville have mine penge retur.
Det ville de ikke da de mente jeg havde brugt det. Det har jeg ikke. Jeg har godt nok pakket det ud for at se det, så på den måde kan man selvfølgelig godt sige jeg har rørt ved det.
Jeg kan sikkert ikke gøre noget ved det. Jeg var ikke klar over at man skulle passe på med at handle med ham.
Jeg køber ikke mere der.
Gunner

Ny bruger

Er der nogen her der haft problemer med Trædrejerbutikken angående returvarer. jeg har købt et Universalt dreje / skrabe jern kort til 850,00 kr.
Da jeg modtog det opdagede jeg der var en fejl ved det. Jeg kontaktede Trædrejerbutikken med det samme. De sagde jeg bare skulle sende den retur.
Nu vil de ikke betale mig mine 850,00 kr tilbage. Det begrunder det med det har været brugt. Det har ikke været brugt. Det bliver nok sidste gang jeg køber noget ved ham.

Gunner Lund

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Hvis du bruger søgefunktionen oppe i hjørnet
og søger på firmanavnet, finder du netop nu 661
indlæg om firmaet.
Hvad du finder troværdigt, må du selv afgøre, men
der er masser af købere, der har kommenteret på deres
oplevelser, både med køb af varer og efterfølgende.

Hvis du har tillid til bedømmelsessider som Trustpilot,
kan du prøve at kigge der:
https://dk.trustpilot.com/review/traedrejerbutikken.dk
Det vil sikkert overraske dig at se at der er i alt 3 anmeldelser,
der alle tre giver 1 stjerne, nemlig det lavest mulige.
ifølge Trustpilot giver det et gennemsnit på ... 2 stjerner!
Karakteren er regnet ud til 4,9 ud af 10 mulige, altså næsten
præcis to en halv gange hvad kunderne mener.

VH, Lars

Bjerg af spåner

Sidste nyt.
Det blev en dyr udflugt for Carsten Trædrejerbutikken, han har nu betalt mig et par tusinde, samt 8.500 til Forbrugerklagenævnet i sagsomkostninger. :D :D :D :D
Helt glemt hans normale ubehøvlede måde har han dog ikke, idet han ikke har betalt de renter som han var pålagt. :cry: :cry:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Du må jo bare sende en rykker på renterne! Og sende kopi til forbruger klagenævnet.

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]