|
Hej alle trædrejere.
Aller-først vil jeg ønske jer alle et godt nyt-år (bedre sent end aldrig).
Har smug-kigget nogen tid inden jeg registrerede mig, på jeres meget kreative sted. Er for-henv. maskinsnedker i ca. 20 år (nu førtidspensionist) så ved en del om træ og sikkerhed, men ikke lige på dette område, selv om noget måske er grundlæggende. Så håber på at få et lille "puf" så vil tillade mig at takke for gode ideer'. Lavede et indlæg først i dec. 09 under Bag bænken "Hvad ønsker du dig i julegave" Fik et tip fra et par af jer og et tlf. nr. om at lave et nyt indlæg om køb af nyt/brugt dreje-udstyr for ikke at "drukne" i indlæg. (god ide') tak for det.
Som helt ny her på siden er jeg interesseret i at vide noget om hvad jeg som helt "grøn" udi drejning, vil være godt at købe når pladsen er begrænset ca. 2 x 3 m. hvor der i forvejen står nogle mindre snedkeri-maskiner/håndværktøj og gl høvlebænk (for-år og sommer rykkes noget af det ud i carporten) Vil gerne have noget nyt - - - men at også brugt kan have min interesse og ved godt at kvalitet koster, og at købe for småt som i længden måske ikke er så klogt og muligheden for at øge på størrelsen - - - - i ved jo helt sikkert hvad der er godt og mindre godt for at sige det kort, så hvis jeg måtte trække bare lidt på jeres erfaringer, ville jeg naturligvis blive meget glad for dette. Hvis jeg sætter mit budget til ca. 10.000 Kr.
Kan se at muligheder er der jo nok af, og at jeg nok vil/skal holde mig fra de helt billige, som sikkert ikke kan ud-bygges og dermed udelukkes. Men de øvrige muligheder med gevind/konus støbe/plade-jerns under-stel og mange andre ting. ser jeg lidt som lidt af en "jungle" for en helt nybegynder.
Ved god det ikke er nem opgave jeg stiller jer over-for, men hvis i nu stod i samme situation, (der har i jo nok været) hvad kunne du/i så give af tips er åben for forslag og muligheder.
Mange venlige hilsner Jan maskinsnedker. PS. vil gerne op-loade et foto, skal lige finde ud af teknikken bag dette.
_________________ Venlig hilsen Jan maskinsnedker.
|