ErlingSj skrev:
Du vil sikkert på et tidspunkt ønske dig, at den kan køre baglæns. Det kræver lidt fingersnilde at få motoren til det, men det lader sig gøre.
Køb en klopatron med nøgle, ikke en af de modeller med to stænger. Det har først betydning når du en dag kan køre baglæns, men så gør det til gengæld en afgørende forskel.
De to ting gælder for alle maskiner, kinesere eller ej.
Jeg er jo også ny, og har valgt en billig bænk fra PrimusDanmark, for lige at være sikker på det er det her jeg vil (blandt de mange andre hobby'er jeg har

) og den gør hvad den forventer at skulle til hobby brug, jeg har ingen planer om at starte en produktion op, bare gå og sysle lidt, og den har faktisk et helt sæt jern med, firklo, kopi funktion og sliberundel og så kan den tage op til 1meter emner, så der er da lidt for småpengene.
Men nu kommer der så den der med at køre begge veje ??? hvorfor, ja ja fordi man kan

men hvad er den praktiske grund til det?
Og så lige, hvis nu man skal (fordi man kan

) hvor finder man så en beskrivelse af sådan et projekt, og kan man få en 220v motor til at gå trinløs i fart? går ud fra det er noget med en frekvensomformer men er ikke en ørn når det gælder strøm (nærmere en kylling