Jeg har i dag været ude ved Allan (Sminge) og købe lidt småting, vi talte lidt om forum og han høre fra flere steder om udbredelsen af denne fantastiske side om trædrejning.
Bl.a. Joe Person har også for nylig talt med ham om forum og det samme gælder min gamle sløjdlære fra Auning.
Allan er med på at vi under en eller anden form, får nogle slagtilbud eller lign. her ind på forummet. Det bliver sikkert især når han laver nogle gode handler ved sine udenlandske grossister.
Jeg mailer lidt frem og tilbage med ham, så finder vi ud af en eller anden måde det kan gøres effektivt og godt for både forummet og for Sminge.
For et lille stykke tid siden mailede han tilbud ud til sine kunder, han ville gerne ligge det herud med ville ikke være en ”irriterende sælger, der spamer med reklamer” og det kan jeg godt forstå. Derfor kommer hans tilbud her, og i fremtiden finder jeg så ud af det med Allan, omkring nogle slagtilbud eller hvad det nu bliver og hvordan vi kanalisere det ud på forummet.

- Husk det er primært kvalitet og god service Allan går op i og jeg tror ikke han har ret mange mange billige dimser produceret i Asien -hvis han overhovedet har det.
Mail fra Sminge:
Kære trædrejer
Det er den 1. december og julen og nytåret nærmer sig hastigt.
Det er tid til at udfylde ønskesedler og her kan jeg hjælpe med gode ideer. Hvad er bedre end hårde pakker ?
Resten af dette kalenderår kan jeg tilbyde følgende:
1: Purelite letvægts respirator X-stream PLO3000-1. Dette er den nye model med batteri som holder i 8 timer og med mere effektive filtre.
Den vejledende pris er 2.990,- + moms. Jeg har lavet en bedre aftale med leverandøren samtidig med at kursen på det engelske pund i øjeblikket
er ret lav.
Tilbudspris: 2.095,- + moms = 2.619,- inklusiv moms. (Det er nu billigere end selv at købe i England)
2: Arbortech Minifræser MIN360 leveres i øjeblikket inklusiv en HM industriklinge MIN012, til en samlet pris til:
1.496,- + moms = 1.870,- inklusiv moms.
3: Arbortech mejsel PCH360 leveres i øjeblikket inklusiv et ekstra huljern, til en samlet pris til:
1.472,- + moms = 1.840,- inklusiv moms.
4: Vicmarc spændepatron model VM90. Betjenes ved hjælp af 2 stålpinde. Normalpris er 1.200,- + moms. Jeg har 9 stk. på lager som jeg tilbyder til:
712,- + moms = 890,- inklusiv moms. Prisen er eksklusiv evt. adaptor.
5: Hvad med en JET drejebænk model JML-1014VSI eller model JWL-1220. Jeg har en af hver på lager som jeg kan tilbyde til 3.200,- inklusiv moms.
6: Medbringer MK2, 25 mm, 4-punkt. Normalprisen er 295,- + moms. Tilbudspris: 280,- inklusiv moms.
7: Medløbspinol, Sminge nr. 40-330. Normalprisen er 360,- + moms. Tilbudspris: 335,- inklusiv moms.
8: Det sidste tilbud er på nogle Jarrah Burl skiver. Jarrah Burl er roden på et australsk træ. Det er skåret i skiver og er ca. 60-90 cm i diameter og 5-6 cm tykke.
Jeg var nok for optimistisk da jeg købte dem hjem. Jeg har købt 15 stk. hjem og kun solgt 1 stk. De bliver nu solgt til min indkøbspris. Pris 1.800,- per stk. inklusiv moms.
Kan bruges til knivskæfter (der bliver mange), drejning af et kæmpefad/skål eller til et café bord.
Jarrah Burl er dyb rød.
Såfremt du har spørgsmål til disse tilbud er du meget velkommen til at ringe til mig på tlf. 86 87 73 84.
Rigtig god jul og godt nytår.
Gode hilsner
Allan