www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 24 aug 2026, 03:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Her er så den rigtige. Den er lavet i elme træ. Den er 400 mm, og hver trekant er 60 mm med en gods tykkelse på 15 mm. Der er 16 segmenter i hver cirkel og dem er det 432 af.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Senest rettet af Henning-Vester 01 okt 2008, 17:34, rettet i alt 1 gang.

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Haderslev
:o :o :o :o

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Kanonflot, men jeg må give den person, som i en tidligere tråd sagde, at Du har for meget tid, ret!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fangel, Odense S
Hehe det var mig, og JA det holder jeg altså også fast på.. Men kunst det er det, og ekstremt flot, kreativt og fedt - det er det også. Jeg mener faktisk ikke når det kommer til stykket du spilder tiden, for det du får ud af det er virkelig unikt. Hatten af for det :!:

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
:o :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :o

jeg er imponeret ... på godt jydsk ret meget ...

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

lille spån
Brugeravatar

phnpen skrev:
Hehe det var mig, og JA det holder jeg altså også fast på.. Men kunst det er det, og ekstremt flot, kreativt og fedt - det er det også. Jeg mener faktisk ikke når det kommer til stykket du spilder tiden, for det du får ud af det er virkelig unikt. Hatten af for det :!:

Hej Peter

Tak for de pæne ord, også til Jer andre. Det er desværre ikke min ide, det er et billede jeg har fundet på nettet, som jeg har brugt til model, men den er da meget sjov, og i hvert fald tidskrævende. Først da jeg skulle pusse den, var jeg klar over hvor meget 6.912 klodser er. Normalt når vi drejer, så hjælper drejebænken med at pusse, og vi står bare og holder til. Men denne her havde jeg godt nok svært ved, at spænde op, så det blev håndarbejde. 2½ dag med pudseriet, og den er ikke helt pæn endnu.

Hilsen

Henning

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Super flot arbejde.
Skåle er flotte og fascinerende at lave, men trædrejning bliver først rigtigt fascinerende når der prøves nye grænser af.
Om du så har fået ideen et andet sted fra eller du selv er kommet på ideen er ligegyldigt. Det der er vigtigt er at man forfølger ideen. Selvfølgelig ryger der så noget i brokkassen. Når projektet så lykkes er glæden dobbelt. Det er jo ikke ret mange af os der skal leve af at dreje - heldigvis. Så det er lige meget om man bruger 1 time, en dag eller en uge på et projekt.
De der har prøvet at lave en cowboyhat husker alle glæden ved den første hat.
Glæden ved den første skål var nøjagtig lige så stor for da prøvede vi jo også grænser af. Men når man har lavet 50 flotte skåle er glæden ved den næste måske knap så stor.
Super flot arbejde.
Bjarne

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Jeg er :evil: :evil: :evil: :evil: for sådan noget får jeg aldrig tålmodighed til at lave.

Kanon flot arbejde!!! :D :D :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Henning... jeg skiver faktisk sammen med Malcom Tibbets på et andet forum. jeg ville da lige høre om det er ok med dig jeg sender billedet til ham... evt om du har adgang til et i en lidt bedere opløsning ??

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Henning:
Hvilken type sav bruger du? Er klingen meget fintandet?

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

lille spån
Brugeravatar

Hej Bjørn,

Det er en Kap-/geringssav KAPEX KS 120 med 24/80 tænder, eller Bordrundsav DW745 med 80 tænder. Den sidste er den hurtigste, men kun op til 80 mm tykkelse.

Her er sidste, ugens arbejde. Den mangler håndpudsning og olie/voks, så den er lidt mat. 64 ringe med 16 klodser pr. ring(1 kk (klodser= 64 x 16=1024)) 310 x 100 mm, i ær og nød.
Jeg lavede 130 ringe, men den anden, som skulle sidde inden i den første, gik kaput, surt.

Hilsen Henning

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Du hennig hvor har du den plastik stander fra ?? jeg overvejer den til nogen af det fade jeg skal have med på markede ??

lille spån
Brugeravatar

Den er fra Cerama, købt i 1994. Jeg arbejde med stentøj fra 1993 til 1997. Firmaet lå den gang på Avedøreholme i Hvidore.
Cerama High Temperature Products A/S. Hammerholmen 44. DK2650-Hvidovre. Tlf. +45 36772222. Se prisliste side 59 -http://www.cerama.dk/Default.aspx?ID=48
Jeg to dem lige på nettet.

Hilsen Henning

PS: Jeg har 5 stk, som du gerne må låne et par uge, hvis du gider at hente dem.

PPS: Jeg har en 4 min video om hvordan jeg laver 4 skåle af en klods. Den er på 1.035.284 kb og en lille på 163.031 kb. Kan den lægges ind? Jeg har prøvet, men efter 1½ time opgav jeg. Det kunne måske være intersant for nybegyndere.

PPPS: Der er noget galt med dit ur, det er godt at have den rigtige tid ved fejlfindind.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Henning-Vester skrev:
PS: Jeg har 5 stk, som du gerne må låne et par uge, hvis du gider at hente dem.

PPS: Jeg har en 4 min video om hvordan jeg laver 4 skåle af en klods. Den er på 1.035.284 kb og en lille på 163.031 kb. Kan den lægges ind? Jeg har prøvet, men efter 1½ time opgav jeg. Det kunne måske være intersant for nybegyndere.

PPPS: Der er noget galt med dit ur, det er godt at have den rigtige tid ved fejlfindind.

Ok hvis jeg når til øen vil jeg gerne men det er der nok ikke den store risiko for.. jeg har hammer travlt.

Skulle vi kunne klare, mail dem til mig evt ? ellers finder jeg lige et sted du kan smide dem. så skal jeg gerne kigge på det.

Ahhh den med uret havde jeg slet ikke opdaget .,,,, den kigger jeg lige på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]