www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 24 aug 2026, 03:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Jeg nåede det desværre ikke i går, men bedre sent end aldrig.

VELKOMMEN TIL ALLE DE NYE MEDLEMMER PÅ FORUM.

Jeg kan se der er kommet en del her i sommervarmen.

Samtidig med at byde velkommen, vil jeg bede både nye og gamle medlemmer om at tjekke deres profil, om alle informationer med hensyn til område man lever i, og måske et lille billede er med. Det kunne være at der er nogen der bor lige om hjørnet uden at vide det. Er der nogen der har problemer med at udfylde og indsætte billede, så giv et praj om det, så skal jeg gerne give hjælp.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Jeg vil gerne sprige på kaj´s velkommen, jeg prøver at fange alle og sende en lille ekstra velkommen mail til jer, men skulle jeg har misset det så hjertlig velkommen til. Jeg håber i får en masse fornøjelse, information osv.. ud af det..

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Østhimmerland
Jeg er en af dem, der sidst er kommet til.

Jeg faldt tilfældigt over forummet, i søgning efter andet. Da jeg også er aktiv på andre fora, var det naturligt at jeg også tilmeldte mig her, da trædrejning også fylder en del i min fritidsaktivitet.

Det er blevet til en del gennem årene, de sidste år er det især hattene der trækker, dog har arbejdet gjort at tiden har været knap.

I øvrigt er det serdeles lærrerigt at have sådanne fora til at suge info af. Der er altid nogen der har gjort erfaringer der er værd at tage til sig.

Så er det betydeligt nemmere at kuminikere på sit modersmål end på engelsk, selv om det også kan lade sig gøre.
________
Hatmand

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

moderator
Brugeravatar

Hej Hatmand.

Ja, du var en af dem jeg ville byde velkommen.

Ser spændende ud med de hatte... Jeg kunne godt tænke at prøve det engang, og vil gerne opfordre til et drejermøde/kursus engang, hvor medlemmer af forum kan mødes en weekend for eksempel og dele erfaringer og viden. Det skal selvfølgelig være et sted hvor vi har nogle drejebænke til rådighed.

Nu kan jeg se du bor i Østhimmerland, så måske bor vi ikke så langt fra hinanden.

Hej
Ja velkommen til Hatmand så er vi da mindst tre her på forum der er besat af hattevirus hvis der er flere derude så giv lyd, Sten-Viggo der er med på forum er den ene af de tre.Herfra et kip med hatten :D
Vedhæftet fil:
picturewodhat.jpg

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nr. 4 hattemand er der også: hvesterc, det ses på hans hjemmeside.

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Nå Rasmus. Nu kan du prale af at dit forum har brugere så langt væk som Thailand. (Carsten nr. 64) :mrgreen: :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

det er fedt !! jeg har sendt en mail til alle nye men i disse dage går det så hastigt fremad at jeg ikke har haft tiden til det endnu. så derfor her til alle nye !! VELKOMMEN hvis der er noget i mangler hjælp til skal i ikke tøve med at tage kontakt til moderatorer.

jeg glæder mig til vi bliver 100.. Og jeg kan godt huske jeg lovede at give øl i haven når vi blev 50... men det er ved at være længe side hehe... jeg finder på noget til foråret hvor det er til at være udenfor.. jeg regnede med en dag med hygge og måske en demo af et eller andet spændende ...men nu får vi se hvad der kommer til at ske

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
:D :D :D :D :D Så er vi ved at nå de 100 medlemmer, er det ikke fantastisk. :D :D :D :D :D

:D :D :D :D Det er jo dobbelt så mange som vi satsede på, at vi kunne støve op til at starte med. Det er bare fantastisk. :D :D :D :D

:D :D :D Mon ikke det bliver til 2 øl nede i Rasmusses have engang, når vi nu er dobbelt så mange :D :D :D

:D Velkommen til alle nye medlemmer. :D

Service besked:
Har du nogen former for problemer med forummet er du velkommen til at kontakte mig, Kaj eller Rasmus.

Hold dig endlige ikke tilbage med at skrive i forummet, også selvom du syntes du har det svært med, f. eks. at stave eller finde de rigtige ord og/eller oversættelser. Her er plads og rum til ALLE.
Husk at denne trædrejerverden ikke handler om at stave korrekt eller sætte komma eller finde de helt rigtige tekniske ord. Det handler om træ. ;)
ALLE er altid meget velkommen til at sende en PB (Privat besked) eller E-mail mig, Kaj eller Rasmus. Vi vil hjælpe jer det bedste vi kan, med lige meget hvad du har af problemer.
Som en ekstra service vil jeg gerne opfordre dem der er ordblinde til at skrive i forummet, man kan kontakte mig eller Kaj hvis man har et særligt behov for at få kigget sine indlæg igennem. Vi hjælper også gerne med oversættelse af lidt udenlandsk tekst hvis der er et behov. God fornøjelse.

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fangel, Odense S
Ikke for at pille dig ned anders, men vi er altså stadig "kun" 98 ;) men stadig godt klaret..

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

phnpen skrev:
Ikke for at pille dig ned anders, men vi er altså stadig "kun" 98 ;) men stadig godt klaret..

jaaaaa men se nu godt efter peter :-) Han skrev ved at nå :-) hehehe

og jeg er selv rigtig godt tilfreds med resultatet indtil nu !! men der er flere derude .. det må der være :-)

moderator
Brugeravatar

Nu putter jeg lige en smule malurt i bægeret... hvad med de inaktive medlemmer?

Men ellers synes jeg det er flot at der nu er næsten :D :D :D 100 medlemmer på forum,
og jeg vil også lige benytte lejligheden til at byde de sidst ankomne velkommen her.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Godt ord igen Rasmus..

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
Hej!
Der er af og til nogen, som skriver om inaktive medlemmer, medlemmer uden profil osv.
Jeg tror, at man i et forum som dette må regne med en del "passive" medlemmer. Jeg var i min ungdom passiv medlem af flere idrætforeninger, selv om den eneste sport jeg dyrkede, var at gå til de baller, som disse foreninger arrangerede.
Der vil altid være folk, som ikke bryder sig om at stå frem, men som kan have megen glæde af at studere det, som andre laver. Ligeså vil der være en del, som ikke synes, at deres ting kan stå mål med det, som vises her på forummet, og at de ikke kan bidrage med noget af værdi.
Derfor skal man være glad for, at så mange viser interesse og tilmelder sig. Jeg har selv for nylig tilmeldt mig et nyt forum, hvor jeg ikke har tænkt mig at være aktiv, et forum som jeg iøvrigt har fået kendskab til her i forum.
Betragt ikke dette som et surt opstød, men som en mulig forklaring på, at der er en del mere eller mindre anonyme medlemmer - også i dette forum. Hvis man er til møde, hvor der er debat, hvor mange deltager så egentlig i debatten?
Jeg nyder selv at læse alt det, der bliver skrevet her, men jeg er da ikke ret tit på banen.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

du har helt ret og vi kan lægge den med den inaktive og løse og dem der ikke logger på ret tit i graven her

DER BLIVER IKKE NOGET MED AT PRESSE INAKTIVE MEDLEMMER!!

de koster ikke noget at have de er ikke til besvær der er ikke noget som helst problem i det..

og man må gerne nøjes med at læse, med at kommer ind og kigge som gæst lige hvad man har lyst til :-)

så er den vist klaret :)

Ny bruger

Hej, jeg er en af de nye.
Jeg fandt jeres forum helt tilfældigt.
Der sidder sikkert en del der kunne være interesseret, men som ikke kender til dette forum.
Måske et link på http://www.lds.dk kunne give flere medlemmer?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
du har helt ret og vi kan lægge den med den inaktive og løse og dem der ikke logger på ret tit i graven her
DER BLIVER IKKE NOGET MED AT PRESSE INAKTIVE MEDLEMMER!![/b][/size]

de koster ikke noget at have de er ikke til besvær der er ikke noget som helst problem i det..

og man må gerne nøjes med at læse, med at kommer ind og kigge som gæst lige hvad man har lyst til :-)

så er den vist klaret :)

Ja, det var jo vand på min mølle. Men lad mig lige tilføje noget jeg glemte sidst.
Én af grundene til, at jeg synes så godt om dette forum er den dejlige tone, der er mellem forummets skribenter.
Her er ingen klaphatte, dumme idioter og hvad man nu ellers kan komme på af ukvemsord. Jeg ved godt, at det står i reglerne, men det gør det vel alle vegne. Her er en munter, saglig og ufomel tone - det kan jeg lide.

moderator
Brugeravatar

Ja, det med de inaktive medlemmer var nu mest ment som en provokation... det kunne måske lokke
nogen op af stolene og være aktive.

Jeg mener heller ikke man skal skrive indlæg for at være aktiv. Med inaktiv mener jeg, medlemmer der har meldt sig på forum for mange måneder side, og aldrig har besøgt forum igen siden.

Og det er da rigtigt at tonen her er rigtig fin... heldigvis for det.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

super ide hans :-) jeg har faktisk selv brugt det forum tidligere mest da jeg byggede om for alvor :-) du er meget meget velkommen til at skrive en besked derinde og invitere alle træmennesker inddenfor

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

yep ordet er frit og muntert.. sådan er det jo mellem træfolk :-) heldigvis :-)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det var så nr. 99: olrak dnas - Velkommen! Bare vi ikke også skal til at bakke snavvendt, når du kommer med et indlæg. :D :mrgreen:

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

ja helt sikkert velkommen til nummer 99 :-) det er tæt på de 3 cifre :-)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det var så dagen Rasmus, hvor det 100. medlem kom: 27 okt 2008, 08:04
Man skulle næsten komme forbi med en vinprop til dig! :D :D

moderator
Brugeravatar

Lidt mere malurt i bægeret...

Der er i alle tílfælde en bruger der ikke er aktiv og jeg tror heller ikke at den bliver aktiv igen.
Den profil jeg midlertidigt oprettede kan jeg ikke komme til at slette (Kaj_P_Temp_User), men den bør vel ikke høre med i opgørelsen.

Desuden er der en bruger (testtest) der havde brugt Stigs billede i sin profil, og som jeg gav en advarsel via en PM... det viste sig at være Rasmus der fik en advarsel om at blive slettet fordi han havde siddet og leget. Så vi skal have et par medlemmer mere, inden vi når op på 100 medlemmer. :D :D :D :D

Og det var i øvrigt Rasmus der lovede at give en kælderkold i haven, når vi nåede de 100 medlemmer. :o :o :o

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Hej Kaj - og andre.
Kunne man ikke lave en funktion i forbindelse med oprettelsen af sit nye medlemsskab der bevirkede, at det var nødvendigt at udfylde bestemte linier for at oprettelsen kommer til at virke ? Et brugernavn, hvor bor du og hvad interesserer du dig for. Jeg har i andre fora været ude for en tekst der siger: "udfyld som miniun de linier der er markeret med en rød stjerne". Så var vi lidt ude over de sikkert meget flinke men noget annonyme medlemmer.

moderator
Brugeravatar

Hej.

Jeg tror Rasmus har været ved at kigge på at gøre visse oplysninger obligatoriske inden man kan blive medlem
Når jeg får lidt tid en sen aften, vil jeg selv prøve at kigge lidt på det. Jeg er selv moderator på et helt andet forum,
der intet har med trædrejning at gøre, der kører med samme software og der mener jeg der er nogle ting der er helt obligatoriske at oplyse. Jeg ved da godt at der er mange mennesker der gerne vil holde tingene adskilt, men på den anden side er det jo ikke stærkt personlige oplysninger der bliver bedt om. På de profiler der er udfyldt, kan jeg nogenlunde se hvor andre trædrejere befinder sig i landet. Det er jo lidt sjovere... også fordi man måske opdager at gutten henne om hjørnet, nede af gaden også er trædrejer.

Det med medlemsantallet var nu mest for sjov og ballade... at jeg havde givet Rasmus en advarsel :D :D :D :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Lidt sjovt, at flest antal online samtidig (10 stk) var 24. juni med kun 43 medlemmer i alt.. Siden da har der ikke været så mange online på trods af at antallet af medlemmer er mere end fordoblet.

moderator
Brugeravatar

Jeg har lige været inde og kigge på nogen af de nye medlemmer.

Jeg kan se vi har fået en trædrejer fra England... bosidende på Isle of Wight. En smuk ø jeg engang besøgte i forbindelse med mit arbejde på det daværende NEG - Micon. Jeg ærgede mig over at jeg ikke havde mere tid til at kigge mig omkring.
Rasmus, har du været i kontakt med ham via mail... og hvad med sprog?

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

det var en gut jeg faldt i snak med på en UK forum. han har arbejdet i DK på et tidspunkt. og taler noget dansk endda... jeg har opfordret ham til at skrive her, nu får vi se .-)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
nu få jeg hjemve :lol: ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]