www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 26 jul 2026, 10:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Lige hjemkommet fra Woodturning Cruise i Norge faldt jeg helt tilfældigt over dette forum. Godt initiativ. Jeg har lige meldt mig ind og er ved at finde udaf hvordan det hele fungerer.
Jeg vil prøve at skrive et indlæg:
Jeg har lyst til at fortælle lidt om Woodturning Cruise.
Jeg har været afsted 12 dage på det flotteste krydstogt der findes i denne verden. Og ikke nok med at det var flot - meget flot, så var der også hver dag fra kl 09.00 - kl 24.00 trædrejedemonstrationer i et værksted der var indrettet på skibets bildæk. Demonstratørerne var så kendte navne som Richart Raffan (Australien), Stuart Mortimer (UK), Mark Baker (redaktøren af Woodturning) Jimmy Cleeves (UK) (Læg mærke til det navn, han er god!), Nick Agar (UK)(fantastisk trædrejer), Dick Sing (USA), Johannes Rieber (Norge) m.fl.. Desuden var der demonstrationer af træskæring, pyrografi, dekupørsav, power carving m.m samt demonstratører fra Robert Sorby, Tormek, Kirjes, Chestnut Products m.m. og så var der indrettet en velassorteret butik fra verktøy as fra Stavanger. Det var dette firma der stod for arrangementet.
Jeg var den eneste dansker ombord, så jeg fik rig lejlighed til at snakke med drejere fra så fjerne steder som Alaska, Canada, USA, Mexico, Sydafrika, Australien, New Zealand, Skotland, Wales og England samt selvfølgelig nogle nordmænd.
Jeg har haft en fantastisk tur - Nordkap, Lofoten, Geiranger Fjord, Tromsø, Trondheim, Bergen m.m. Har fået masser af ideer til trædrejning, lært nye teknikker samt mødt en masse spændende trædrejere fra hele verden.
Turen finder sted hver tredie år, så begynd allered nu at spare op - det er ikke helt billigt.
Se mere her. http://www.woodturningcruise.com
og http://www.verktoyas.no
Bjarne

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fangel, Odense S
Velkommen til forum.

Det lyder virkelig som en fed tur, men jeg må nok indrømme, at til den pris ville jeg hellere have en Jet 3542 eller noget i den stil, selvom det uden tvivl har været en oplevelse.. Sådan prioriterer vi jo så forskelligt..

Alt er pænt på en eller anden måde - det er bare lige med at finde vinklen og afstanden ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]