Drejers-Corner skrev:
Hej hatmand.
Mit konusrør er 220 mm langt, konusforsatsen til minihat er drejet med en krave der passer stramt ind i røret, derudover har jeg lavet en opmærkning så jeg er sikker på at den altid sidder samme sted, spænder den fast med 4 skruer.
Det er lige den løsning jeg er ved at fabrikere. Men er der nogen, der har en mere fiks løsning på det med lyset, ville det være "Guldkorn" der er værd at overveje. Men husk på, at ledningen skal gå gennem akslens gennemboring, som typisk er 9-10 mm. Varmen fra en 60 wats pære giver så meget varme fra sig, at man skal påføre vand på pullen hele tiden, og det næsten damper fra træet. Jeg har faktisk evervejet en eller anden form for LED lys.
Drejers-Corner skrev:
Hvis du vil kopiere Hannes håndtagene skulle du prøve med krympeflex det vi bruger når man samler kabler fås både med og uden lim
fås i mange størrelser og krymper omkring det emne man ønsker ved at varme på flexen hvis du tager tre rundstokke Ø4mm og limer på et rør med lige stor afstand og så krymper en flex med lim udenpå vil jeg tro du får et håndtag noget nær Hannes.
Det havde jeg slet ikke tænkt på. Ideen med det, er at jernets håndtag skal være trekantet, så det er mere formet efter håndfladen, og give et godt greb, så det er nemmere at dreje i den rigtige retning. Men er stålet så meget bedre, at det skulle kunne være mere en tre tusser værd!!!!
Vi er jo trods alt jyder endnu, træerne går jo ikke ind i himlen, men lægger sig mere efter vinden.
Drejers-Corner skrev:
Men det jeg syntes er ulempen ved at bruge vandrør (har selv eksperimenteret) er vibrationer kan du få noget 3/4 damprør i stedet er det mere stabilt.
Dem jeg har brugt er alm 3/4 vandrør og så beviklet med neopren styrbånd.
Hannes jernene skulle også være fyldt med blyhagl, for at tage vibrationerne. Det mener jeg så at båndet skulle gøre. Deres totale længde er 70 cm.
_________
Hatmand