|
Hej allesammen,
Nu skal I bare høre, jeg har godt nyt til alle os jyder der har manglet et sted at hente træ i stor stil...
I går fik jeg besøg af Kaj, han var så flink at komme forbi med det træ og spændepatronen jeg har vundet, og ih hvor jeg glæder mig til at komme i gang med det! Kaj tilbød at give mig et kursus når frosten letter, jeg har et par projekter jeg tumler med, og så tager vi billeder til den tid. Nå, men så bagefter kom min fætter Andre med brændsel, og med masur'en stående fremme kom vi selvfølgelig ind på træ og drejning. Altså, Andre fælder og sælger træ, har nylig købt et lille savværk - og jeg fik ham til at indse mulighederne i at tage alt det spændende fra i en bunke for sig og så lade os komme og hente det i stedet for det går i flis-maskinen. Så efter en del snakken frem og tilbage har vi besluttet os at gøre følgende:
En fastsat dag hvert år i april og oktober (weekend, ikke fastsat endnu) kan man komme og hente træ, der vil være samlet sammen i dynger for sig. Andre vil stå klar i savværket, så man kan få savet ud efter ønske. Det bliver godtnok ikke gratis, men vi snakker rummeter-brændsels priser, og der går dælme mange stykker drejetræ på en meter... men lidt for besværet, til savklinger osv. vil han gerne have.
Andre bor på Djursland, et par km fra Djurs sommerland.
Måske kunne vi lave en event ud af det, hvis ellers vejret er til det kunne man smide noget kød på en rist eller hvad ved jeg.
Det skal så lige siges at Andre ikke selv drejer, han er smed og gør i metal når han ikke har travlt med at køre brændsel ud. Derfor vil han gerne have en ønskeseddel her fra gruppen om hvad det er han skal tage fra - jeg har selvfølgelig sagt alt hvad der er knuder og knotter, frugttræer, taks og ene, men derudover har jeg ikke en skid styr på skovtræ. Det hænder også han ordner havetræer, så der har jeg også bestilt ting som vandgran og guldregn og andre hårde træsorter.
Så lad høre, hvad I kunne ønske jer?
Nu starter vi her i april, så ser vi hvordan det går, hvor stor interessen er og hvad mulighederner er på stedet. Måske det kan udvikle sig til et gedigent drejer træf....jeg glæder mig allerede,
Hilsen Kathe
_________________ Kathe Lewis, Randers www.mycrafts.dk
|