Hej.
Stig skrev noget om farene ved at dreje skæve stykker træ, og sammenlignede det med brug af kemi.
Forskellen for mig er, at når man sætter træ i bænken der måske er ustabilt kan man tage nogle forholdsregler i form af ansigstskærme og alt mulig anden personlig beskyttelse.
Med hensyn til legen med kemi, kan det være en snigende sygdom eller måske død der er på spil. Hvis ikke man har absolut styr på tingene og sammenblanding. Det skal ikke være et angreb på Anders, men en advarsel til andre der giver sig i lag med blanding af kemi... specielt når man blander syre og base.
Og så er der alt det andet kemi med opløsningsmidler og fungicider og hvad ved jeg. Jeg har i øvrigt selv engang oplevet at blive forgiftet af opløsningsmidler i lak. Og jeg kender en maler med malersyndrom, der endte med at hele hans familie gik i spåner, og endte spred for alle vinde.
Drejers Corner... jeg giver dig ret et langt stykke hen ad vejen. Træet indeholder alt det farvespil og spændende former man kan ønske sig, uden at tilsætte noget ad kunstig vej. På den anden side giver vi vel vores drejede produkter et eller andet, i form af olie, lak og poleringsmidler for at fremhæve træet... og så er det vel heller ikke helt naturligt mere???? eller
Smag og behag er heldigvis forskelligt, og Anders skål bliver ikke dårligere af hele denne debat om kemi.