www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger

Geografisk sted: Djursland
Hej eksperter.

Jeg ved emnet har været oppe flere gange. Jeg er ny, men har brugt søge funktionen. Jeg vil dog lige høre om der er nyere erfaring. Jeg står foran projekt husnedrivning og skal derfor have fjernet en del hulrumsisolering. Jeg havde tænkt at lave nogle huller i bagmuren og suge flamingokuglerne op via spånsugeren. Jeg regner med at de billigste fra HN eller D&D kan klare opgaven, men kan man bruge almindelige plastsække eller kræves der særlige/dyre sække? Jeg vil gerne ofre mere end den billigste hvis jeg får en bedre maskine, men kravet efterfølgende er en tykkelse høvl og forhåbentligt en drejemaskine på et tidspunkt. Jeg kan læse at de billigste er lidt for billige med f.eks. slangen. Det fine støv klarer jeg med en værkstedsstøvsuger, så filteret er ikke et vigtigt punkt for mig.

Håber i kan hjælpe med spørgsmålet omkring sækkene og gerne en anbefaling til en maskine.

Mange hilsner

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Horsens
du kan bruge en løvsuger og få fat i et par storsække der ikke er alt for tætte, sæt en slange på løvsugren og stil den i storsækken hæng den op i et eller andet.
du kan ringe til mig så skal jeg forklarre det nærmere, har været med til at tømme adskillige huse for flamingo. 60886507.
plastik sækkene er for tætte luften kan ikke komme ud, med mindre du har en såkaldt syklon på.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: 8783 hornsyld
i genbrug og købe dynebetræk, de er alletiders til at puste flamingo kugler ud i.

jens

mod det du tror på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]