Hej,
Er nybegynder, har dog drejet lidt som ung knægt for godt 20 år siden

Drejebænken fra den gang overtog jeg for en uges tid siden, og troede jeg kunne starte ud med den. Først forsvandt et gevin til højde jurstering af drejeanlægget, så knækkede selve metalet i holderen til drejeanlægget, derudover er selv bænken ikke stabil og buer op af, endu mere når der spændes et emne fast der i. Men okay, for 20 år siden var det også en billigt bænk.
Spørgsmålet er så, skal man ud og finde noget brugt? Jeg har været gul og gratis samt DBA igennem og der er ikke umildbart noget synes jeg.
Eller om man skal over i noget nyt? Og så selvfølgelig hvilke prisklasse der er nødvendig.
Det jeg gerne vil igang med er at dreje nogle skåle/fade/små kar/bøtter.
Har kigget rundt på diverse hjemmesider, og det er mange muligheder, og mange priser, mest i den højde ende

I den lave ende har jeg fundet en TMC-1000, men max Ø35, det tænker jeg er okay til mit brug. (ved evt. større ambitioner senere må der geninvesteres)
http://www.primusdanmark.dk/tr%C3%A6dre ... p-248.htmlEr sådan en billig bænk prisen værd/ok, eller skal man op i dyre maskiner for det spiller?
MVH
Thomas