www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 05 aug 2026, 06:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Stenløse
Jeg står og kigger efter en geringssav og har kigget lidt på metabo KGS254M da jeg syntes den opfylder mine behov på papiret, men bliver lidt bekymret mht til at den er en del mere prisbillig end konkurrenterne som bosch og festool, jeg skal selvfølgelig kun bruge den til hobby brug og bygge plankeværk og lign i privaten! Hvad kan i sige mht til erfaringer på gering området

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Metabo er generelt rigtig godt værktøj. Lad dig ikke narre af prisen. Selv har jeg en onkel Harald, den bygger jeg da hus med. Bare sørg for en klinge med 60 tænder for det pæneste snit.

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted
Festool er nok et af de dyreste og bedste mærker indenfor elektroværktøj, der er almindeligt tilgængeligt her i Danmark. Sådan en Festool-sav løber nemt op i priser på den grimme side af 10.000kr. Meen, det er også sukkertøj.

Bosch har jeg ingen videre erfaringer med andet end det er godt værktøj.

Sidst, men bestemt ikke mindst har jeg lige købt en Metabo KGS 315 Plus. Den har ikke været sådan rigtig rå-testet endnu. Jeg savede dog en trykimprægneret 100 x 100 mm stolpe igennem . . . bare for lige at prøve. Den efterlod en meget fin overflade og ingen oprifter nogen steder. Finish og funktion ligger nok lige på niveauet under Festool, men indtil videre er kvaliteten helt tilfredsstillende . . . for mig.

Til allersidst må jeg også for god ordens skyld nævne at jeg har været Metabo-fan siden barneårene. Min far havde en en Metabo-boremaskine på sit værksted. Jeg fik senere at vide at den var blevet købt til farfars værksted først i 1950'erne. Ja, nu hænger den på sin plads i mit værksted og er stadig fuldt funktionsdygtig. Jeg bruger den ikke så tit. Kontakten er lidt skrøbelig, den skal helst ikke bruges for tit. Den gamle maskine hænger ved siden af nogle lidt (meget) yngre Metabo-søskene som er noget oftere i aktion.

Det er vigtigere at være i gang end at blive færdig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]