Hej alle,
SÅ var det jo at Kaj slog vejen ind omkring mit værksted i torsdags

, belæsset med træ og værktøj - der blev vist, fortalt og diskuteret til den store guldmedalje, og jeg blev NOGET så klog. I hvert fald KLOGERE...Tak for det, Kaj!
Det vi fandt frem til er det første der skal ske i værkstedet er anskaffelsen af en bænksliber med en bred sten. Jeg har små bænkslibere af diverse observans, også en vådsliber, men det er solid bænksliber der mangler.
Nu har jeg så kigget mig lidt omkring... og der er jo selvfølgelig masser af muligheder hvis man har lidt på kistebunden.
Det har jeg så ikke, så jeg vil høre d'herrer om alternative forslag?
Jeg har kigget på nogen der hedder Ferm, de fås for en 5 - 600 kr, til eksempel den her:
http://www.primusdanmark.dk/bgm1005-ferm-bænksliber-fsmw150-mmoms-57525-p-194.html
Men er den god nok? Jeg er nok klar over at jeg måske skal ofre en ny sten, korn 100 - 120.
Jigs bilder jeg mig ind vi selv kan lave...
Forslag modtages gerne, og har nogen et gammelt apparat stående de vil af med var det måske en mulighed....
Nå, men lige nu har vi haft travlt med at rigge til så godt det nu kan lade sig gøre med det vi har, og det lykkedes mig da også at få slebet mit jern noget så fint, før dagens ork var opbrugt. Men i MORGEN skal der skæres spåner...
hilsen Kathe