Hej med jer igen.
@Agerbundsen: Jeg havde selv lidt leget med den tanke, men jeg syntes at der er noget over den måde der er kombineret kædetræk og tandhjulstræk i "køkkenmaskinen". Men det ville jo være en god ide at starte med at kigge på symaskinens opbygning.
@Jens Reinholdt & Finn Guldbaek: Jeg har også set systemerne med "pole lathe" men det er ikke et system jeg tror jeg kan få til at fungere. Mit "lille værksted" kommer til at have et gulvareal på 4 1/2 m2 og ca 2 meter til loftet så jeg vil helt ikke have for meget hængende rundt omkring mig.
Det med pedaltrækket er der noget i. Men så vidt jeg kan forstå så skal man få et hjul der er noget vægt i så når det derjer så er der også noget moment i.
@erling_j: Det du beskriver lyder også rimlig tæt på det projekt fra "vintage projects".
@Renefriborg: Jeg befinder mig desværre på djævleøen helt over i Københavnsstrup.
Jeg har fået kigget lidt mere på billederne fra "køkkenmaskinen" og har fundet ud af at den er som tidligere sagt drevet med kædetræk og tandhjul.
Er det ikke en god ide. Der går vel som regl noget kræft tabt når man bruger kilremme eller er det en gammel skrøne??
Se evt billedet her
http://christoph-thetard.de/christoph-thetard.de/R2B2_12-engl.htmlNår projektet er færdig skal jeg nok love at der kommer nogle billeder men det kommer nokk til at tage lidt til da jeg stadig et i tegne stadiet. Jeg håber at det "lille værksted" kommer ud og ruller inden for det næste år.
Andreas