[quote="DenKedelige"]Hej.
Jeg har græsset lidt i en ældre tråd om bænkboremaskiner.
Via et D&D-link klikkede jeg mig videre til denne side, hvor der reklameres for en radialarmboremaskine af mærket Scheppach.
http://dorchdanola-netbutik.dk/product. ... duct=45509 Prisen ligner de 2-3000, jeg havde forestillet mig for en bænkboremaskine, men denne synes at give nogle flere muligheder. Mit arbejde vil være i letvægtsafdelingen, og der er kun 240 V, hvor den skal stå, så nu et par spørgsmål til skrapsakkerne:
1) Radialarmboremaskinen kan noget, som bænkboremaskinen ikke kan, men hvad mister man? JG: Hvis den er lavet ordentligt, ikke noget, ellers stabilitet og nøjagtighed.
2) Jeg er vant til at tænke i KISS-baner: Jo simplere, jo mere stabilt. Er der grund til bekymring her? JG: ja, måske. Sheppach har vist nok ikke det bedste ry for at være solide ting.
3) Har nogen erfaringer med den konkrete model? Eller bedre forslag i samme prisleje? JG: Prøv at finde en industriel kvalitetsmaskine på brugtmarkedet.
Tak for eventuelle råd - en af de stærke sider ved det her forum, at man ikke gør svarene uforståelige for at være venlige men svarer lige ud - så kan jeg som modtager selv sortere

Det må siges at jeg ikke personligt har nogen erfaringer med Sheppach, men billige maskiner har det med at blive dyre i længden.