jeg tror Stig - på en pæn måde, prøver at fortælle dig at du skal passe gevaldigt på med at experimentere med så potentielt farlige sager som roterende slibesten, og nok specielt når en sten ser ud som den du viser på fotoet, samt den - mildest talt "livsfarlige" opstilling .
Tænk lidt på følgende:
1: Akslen roterer med 2950 o/min,
2: Centrifugalkræfterne er mildest talt enorme,
3: Stenen du viser er slidt helt skæv,
4: Der er fjernet noget af sikkerhedsafskærmningen,
5: Stenen ser ikke ud til at være i balance (gætværk),
6: Understøtningen til træpladen sidder helt uden for center og der er stor risiko for at der A: opstår vibrationer, B: Risiko for at jernet hugger i - bliver fanget pga. for stor afstand mellem underlæg og den roterende sten - samt at der kan/vil ske en nedbøjning af styret HVIS jernet hugger i - og så går det - potentielt - rigtigt galt.
Springer stenen pga. f.eks at jernet hugger i, vil stumperne komme farende fuldstændigt ukrontrolabelt - og du står lige i skudlinien. Du har jo ikke engang forsatsskærm på maskinen
Snak med de professionelle maskinfolk, og anskaf dig det RIGTIGE værktøj til slibning. Jeg ved at både Rasmus, Sminge, Trædrejerbutikken og andre, alle tilbyder gode- og rigtige løsninger.
OG husk, når du bruger en hurtigroterende slibemaskine : Beskyttelsesbriller er et MUST, uanset om maskinen er korrekt udstyret.