|
Så fik jeg endelig lavet mit slibesetup ved at bruge en lille drejebænk som bænksliber. Det er ikke den bænk jeg drejer på, så CBN hjulet sidder på hele tiden. Men nu har jeg en lille bænk jeg vil kunne bruge mobilt, da jeg lige kan slæbe den selv. Det er den lille Stratos midi 1. Den er noget lettere end midi 2, men den er rigelig tung for mig at slæbe, hvis jeg vil have den med.
Jeg havde Tormek land og jig, da jeg har brug en Tormek klon, men har aldrig brudt mig om at den kører opad når man skal slibe skrabere eller mejsler.
Bænken har 1 hk motor med frekvensomformer, så jeg har fuld variabel hastighed og kan naturligvis køre opad eller nedad. Når jeg bare gensliber jern i samme vinkel, så bruger jeg en hastighed kun lidt over hvad en Tormek bruger omkring 200-500 omdr/min.
Opslaget er ment som inspiration. Så der er fri kopiering. Det er naturligvis noget dyrere end en bænksliber, men nu har man så også en lille drejebænk, og man har variabel hastighed, og frem og tilbage. Og har man en lille bænk i forvejen fordi man har opgraderet så kan man jo bruge den. Ofte er der også små bænke til salg når folk opgraderer.
Jeg bruger et CBN korn 180 og har også et 80 jeg kan skifte til, hvis jeg skal lave ny profil på et jern. Det fungerer rigtig rigtig godt. På sigt vil jeg nok lave nogle stationære platforme jeg kan sætte på i stedet for at bruge det flade Tormek land som skal indstilles hver gang, da det jo mest er SVD186r jiggen man bruger.
Opslaget er også vist på FB
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
|