www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 25 jan 2026, 03:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: mini ramatør
Ny bruger

Geografisk sted: Egå
SOLGT!

Jeg har den her mini ramatør jeg aldrig bruger, og det er jo egentlig lidt synd. (hvis man har været længe på forum har man set den før)

Det er jo tale om et stykke dansk drejebænks historie, som faktisk samtidig kan anvendes som drejebænk, hvis man respekterer den begrænsninger :)
Jeg har selv drejet lidt på den men har købt en noget større bænk.

Der medfølger ca. hvad der kan ses på billederne. På tilbehørs billedet er de øverste dele originale ramatør og de nederste nogen jeg har lavet/ fået lavet for at kunne bruge bænken. Den er f.eks. ikke født med medløbende pinol, men den har en nu.

Konstruktionen omkring bænken er ikke verdens pæneste, men der er fungerende nødstop og motor/rem inddækning (med microswitch så man ikke kan køre med åbent inddækning)

Jeg synes det er lidt svært at prissætte sådan en en sag her - den har mest værdi hvis man synes den er sjov/interessant. Så kom med et bud hvis du synes det. Jeg kunne også være åben overfor en byttehandel med en vådsliber der ikke er alt for skramlet. Måske har du en stående efter opgradering til CBN...

Mvh.
Morten

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]