www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 11:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2018, 01:56 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009, 01:29
Indlæg: 429
Geografisk sted: Vestamager
Går i tanker om at opgradere min Jet 1221vs til noget større.

Er der nogen der har tanker om at skille sig af med sin bænk ?
Krav:
min 40cm diameter
Min 100-110 cm længde mellem pinoler
min 2 pruhestes motor

Har lidt kig på Nova Galaxi DVR, Killinger 1450 (kræver forlænger...) eller Trædrejerbutikkens MC 1847 VF.
Kender godt en del af "underholdningen" omkring trædrejerbutikken, men tror på, at der er rettet en del op på
de ting efter den har fået ny ejer.
Input modtages gerne, dog ikke noget med, at "alt fra trædrejerbutikken er noget bras", for den holder altså ikke ;)

Mvh, Kim

_________________
Drejer på en Nova Galaxi DVR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018, 16:55 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 11 nov 2013, 19:50
Indlæg: 287
Geografisk sted: Klitmøller
Har set at Trædrejerbutikken har fået ny ejer, men er det ikke stadig problemet, Carsten, der er der?

_________________
"At turde er at miste fodfæste for en tid - ikke at turde er at miste sig selv." ( Søren Kierkegaard)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018, 17:03 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009, 01:29
Indlæg: 429
Geografisk sted: Vestamager
Nej, det er sønnen, René, som har overtaget butikken.

_________________
Drejer på en Nova Galaxi DVR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018, 18:16 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2015, 12:31
Indlæg: 398
Geografisk sted: 4160 Herlufmagle
Jeg er en af dem som bestemt IKKE har været tilhænger af Trædrejerbutikken, Netop pga. Carsten som var ejer af den butik, hans måde at behandle sine kunder med bla. Løgn agtig service osv. det var bestemt ikke noget der fik mig til at tale pænt om den butik!!!
Hans Søn Rene har nu overtaget butikken og ja jeg har bestemt også været efter ham pga. Noget af det han skrev om bla. Hans Chuck No name var de samme som Vicmarc osv. Det har jeg så lagt mærke til at han er stoppet med de direkte sammenligninger.
Så jeg tog med Kim over til Trædrejerbutikken i sidste uge Hmm Ja Jeg så Carsten og tænkte shit nu bliver jeg sparket ud af den biks ;) Men Carsten var stort set kun inde på kontoret og havde ikke noget med Salg at gøre..
JEg hilste på Rene og fortalte hvem jeg var, vi fik en god sludder om butikken og deres produkter, Det viste sig at Rene havde overtaget hele Butikken, så det kun er ham som ejer den nu og som han sagde, så er det ham som står for salg og service og IKKE hans Far pga. Så ville han ikke få solgt ret meget :)
Det viste sig at Rene faktisk var en rigtig hyggelig fyr som Virkelig vil give den en skalle for os trædrejere samt udvide varesortimentet med flere kendte Mærke vare, mener det er Oneway (Er ikke helt sikker ) Der er på vej ind i Butikken.
Vi fik en rigtig god service Bestemt Intet at klage over der :)
Jeg er så ikke tilhænger af hans drejejern, chuck, de fleste af hans bænke..
Og Jeg må indrømme at det er med en underlig fornemmelse at jeg skriver alt dette Pga. Jeg har virkelig været stor modstander af Trædrejerbutikken.. MEN det var jo pga. Carsten Rene´s Far...
Det skal jo ikke ligge Rene til last at hans far var og er en klaphat pga. Den måde han har behandlet mange af os Trædrejere.. SÅ jeg vil opfordre jer som har haft det på samme måde som mig, til at besøge butikken og tage en god sludder med den NYE Ejer Rene.. Det kan kun blive en positiv oplevelse nu ;)

Ps. Jeg havde ALDRIG troet at jeg skulle skrive det jeg lige har gjort om Trædrejerbutikken, Så nu snupper jeg lige en lille Whisky ;)

Ha en god weekend :)

_________________
Hyggelig hilsen Og God dag.
Robin :)
Glad ejer af en Jet 3520B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018, 22:20 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2011, 16:19
Indlæg: 968
Geografisk sted: ebeltoft
Jeg har haft en 2042 fra trædrejerbutikken, det eneste problem jeg havde var, et for dårligt potentiometer til hastighedsregulering, det blev udskiftet med et med en længere vandring, ellers var jeg godt tilfreds med den, den eneste grund til at den blev skiftet var: for lidt plads på værkstedet.
På aktivitetscentret hvor jeg underviser har vi fået en 1624 og jeg må nok sige den har overrasket meget positivt, efter sigende er det en model der er taget ind efter Rene har overtaget. Det ser ud til at 1847 og 2242 er tilsvarende modeller, blot større, de ser ud til at være forbedret i forhold til den gamle 2042 jeg havde.

_________________
gammel nybegynder
Nu mere gammel end nybegynder

Ole Juhl Nielsen
Trædrejeren fra Ebeltoft
http://www:trædrejer-ebeltoft.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018, 10:05 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 11 nov 2013, 19:50
Indlæg: 287
Geografisk sted: Klitmøller
Vil inderligt håbe at den unge mand får det til at køre. Han har en tung arv, som det vil kræve meget arbejde at komme af med. :D

_________________
"At turde er at miste fodfæste for en tid - ikke at turde er at miste sig selv." ( Søren Kierkegaard)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team