www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 12 aug 2026, 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har efterhånd en hel del træ læggende som er ideal til knive skæfter, vimmer, knuder, farve veksler det mest 3,5 x 4 x 15 - 18 cm pris fra kr. 50 - 100,- stykke
Vedhæftet fil:
Bøg knude 20 x 5,5 x 3,8.jpg
Vedhæftet fil:
Bøg med vimmer 19,5 x 5,5 x 5,5.jpg

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Så er alle knive skæfterne endt i brand oven :twisted: ca 200 stykke.. så bliver ikke spilt mere tid på dem (knive folk) i fremtiden.

Senest rettet af joe-pearson 18 mar 2016, 17:09, rettet i alt 1 gang.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Så gjorde de da lidt gavn der ;)

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

spånbunke

Geografisk sted: Sandved(Vestsjælland)
Kunne da også ha været en rigtig god forretning at ha solgt den for 10000-15000kr.

spånbunke

Geografisk sted: 8670 Låsby
joe-pearson skrev:
Så er alle knive skæfterne endt i brand oven :twisted: ca 200 stykke.. så bliver ikke spilt mere tid på dem (knive folk) i fremtiden.

Det var vel en oplagt mulighed i stedet for at blive pige sur at ha foræret/byttet det væk gennem http://www.woodturning.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=50

Henrik

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Pige sur slet ikke Henrik, bar en konstatering at interesse for exceptional stykke træ til knive er ikke til sted pt og at jeg er ved at rydde op, jeg er stædig fast leverandør til bl a Stuart skotteknive og flere andre og det bliver jeg nok ved med ;)

spånbunke

Geografisk sted: Sandved(Vestsjælland)
Er selv ny drejer og kunne da godt ha brugt en hel del af det træ du havde liggende men skulle så ha solgt mine emner med tab og det ville jo ha været fjollet :D syndt alt det fine træ skulle gå til spilde :cry:
Men hvad blev der af dit citat "Dont burn it, turn it"?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det gøre jeg også, men kunne de store stykker. Nå men jeg fik plads til 19 stk. grov drejet bark kant skål som jeg drejet i formiddags så noget positive komme der ud af det :)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Jeg er 100% med Joe hvad det her angår.

Jeg har selv somme tider svært ved at få alle de posts fra nye drejere " Hvor kan jeg finde træ" til at passe sammen med manglen på interesse for det, som bliver udbudt på forum.
Nu var det så knivfolket, som rask væk giver en masse penge for klinger, men åbenbart mener at træ bør være gratis.

Jeg smed sidste sommer omkring 5 tons 304 årig ahorn ud til afhentning mod betaling af brændepris. download/file.php?id=14743&mode=view
Første klasses drejetræ, og et tilbud om at folk kunne sætte navn på de/det ønskede stykke/r og få dem lagt fra.

Der var 1, som var interesseret.
Siger og skriver 1!

Nu er resten så røget gennem en flishugger og ender på et varmeværk.
Jeg skal nok poste et billede af flisbunken!

Nej, Henrik, jeg er heller ikke "pigesur".
Jeg undrer mig bare.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: København
Der er jo forskel på 10000-20000kr og til gratis. Jeg er sikker på at rigtig mange gerne vil give penge for træ. Men tror at mange blev skræmt væk af prisen.
Det er noget rimelig dyrt brænde.

spånbunke

Geografisk sted: Hundested
Tror nu mange er interesseret i træ her i dette forum til overkommelige priser.

Stig - alle os med ikke mangetommers kædesave havde da ikke en chance for skære træet op . Du og dine folk arbejder vel ikke gratis
for pensionistdrejerne???

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Til jer der synes det er dyrt, så skulle i smutte forbi en af de forretninger der sælger træ til knivskæfter.

Sidste år mødte jeg en mand på Læderiet i Århus, der synes det var dyrt, fordi de forlangte 90 kroner for et lille stykke moseeg.
Det var stort set ikke andet en revner og totalt ubrugeligt. Og nej, det var ikke stabiliseret.
Han fik tilbudet om at komme forbi her hos mig, og finde noget bedre... gratis.
Jeg havde noget afskær der var både i en bedre kvalitet, og noget jeg ikke kunne bruge til at dreje i.

Han købte det på læderiet. Og jeg skylder at sige, at han på vejen hjem fra Århus, til Ålborg kørte lige forbi min dør... 1000 meter fra motorvejen, og jeg så ham aldrig.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Klitmøller
Det er da dejligt, at kunne hjælpe en anden, men ligefrem forvente at det er gratis er vel utopi. :?:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Nu er der jo mange nye drejere og andre, som vil arbejde med træ. Tit har de nogle underlige forestillinger om træpriser set med os gamle rotters øjne. Både hvad en ret lille guldregnstamme skulle indbringe og hvor meget arbejde der er i at skære en stor stamme op. Da vi fik lov at anskaffet STOR kævle ahorn fra Ledreborg for et par år siden, var vi flere der tilbragte en del tid i skoven for at skære den op, og jeg gætter på at vi der var med stadig har masser af emner tilbage af den.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

spånbunke

Geografisk sted: Frøstrup Nordjylland
Det er så sandt, hvad Cold Hawaii skriver. Men alle må da indrømme, at der bliver lagt meget billigt og ikke mindst gratis træ ud på forum fra flere drejere - ikke mindst Stig - rundt om i DK.
Jeg savler tit over tilbuddene, men har feks ca 300 km over til Stig såee!

Men ok, der er også folk, der spørger efter at få % på udsalgsvarer.

Vh. Jeppe

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Agerbundsen skrev:
Nu er der jo mange nye drejere og andre, som vil arbejde med træ. Tit har de nogle underlige forestillinger om træpriser set med os gamle rotters øjne. Både hvad en ret lille guldregnstamme skulle indbringe og hvor meget arbejde der er i at skære en stor stamme op. Da vi fik lov at anskaffet STOR kævle ahorn fra Ledreborg for et par år siden, var vi flere der tilbragte en del tid i skoven for at skære den op, og jeg gætter på at vi der var med stadig har masser af emner tilbage af den.

Det var en fantastisk dag og træet glæder jeg mig stadig over når der ryger et stykke i bænken. Der går nok et stykke tid før lige så lækkert ahorn kommer på bud igen!

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

Ny bruger

Hvis den kasse virkelig var 20.000,- værd, så røg den nok ikke i brændeovnen :lol:

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hvor får du lige de 20.000 fra?

Jeg kan også se der er nogen der engang imellem udbyder træ specielt til trædrejere, men jeg tror de har misforstået et eller andet. Jeg ved ikke om det for dem, er noget med "trædrejer = multimillionær."
Det er ofte guldregne der udbydes til helt vanvittige priser.

Ny bruger

200 klodser til 100.- pr stk = ??

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
100 kr. pr. styker billigt i forhold til, hvad skæftetræ ofte udbydes til.
På Dansk Knivforenings møde, som foregår hver andet år på min skole - Design- og Håndværksefterskolen i Skjern - er der vist ikke noget, som koster under 150 kr.
Og der var vel ikke købetvang på alle stykker hos Joe.
Nils Frederiksen
wwv.nf-woodcraft.dk

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Bar så vi forstå hindanden, prisen var fra kr. 50 til kr. 100,- og jeg mener jeg kan stå ind for at det VAR præmie vare i mange forskellige træ sorter udskåret, høvlet og end forseglet, bar kik på billeder. Ingen har sagt at noget om at det var en samlet parti, normalt kommer knive folk forbi og køber 1 -2 - 5 stykker og bruger ca ½ time af min tid oven i (noget som jeg nyder ;) ) de vælge frit fra reolen, hvor det har ståede til tørring i ca. 1 år. De knive de dygtig knive folk laver koster fra ca kr. 1.500,- til op til kr. 6 - 7.000,-..... og de bliver solgt til de priser.
Nu må jeg spørge, hvor mange af jer som brokker sige over prisen har arbejdet gratis hel livet.... eller bar en dage for det vedkommen, og så hvor mange af jer, har bar stopped op en lille øjeblikket og tænkt over hvor meget arbejdet der er i at producere en kvalitets vare?
Der er alt for mange som ikke bruger ½ minute på hvorfra, hvordan og med hvilket omkostninger der er involveret når de tager en vare ned fra hulen. Men som bruger masser af tid til at brock sig over noget så dum som en pris på kr. 50 for et stykke super træ og (som der er lagt en hele del arbejde i,) som de ikke en gang har tænkt sig at købe.... men glædelig tager ned til bageren og bruger kr. 50 på en kage som de spiser på 1 minute og som de bar bliver tykkere af.
Så håber jeg vi forstå hinanden nu.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

metstein skrev:
Hvis den kasse virkelig var 20.000,- værd, så røg den nok ikke i brændeovnen :lol:

Det var så nok cirka årets dummeste post.

Har du nogen ide om, hvad knivblokke typisk sælges for?

Ny bruger

stig bredsgaard skrev:
metstein skrev:

Jeg har 200 stk 50,- kronesedler der ryger i brændeovnen pga. manglende interesse
prøv lige at hører hvor dumt det lyder ?

spånbunke

prøve skulle se om dette indlæg også forsvandt

håbløs træ krammer
Brugeravatar

GLhandyman skrev:

Stig - alle os med ikke mangetommers kædesave havde da ikke en chance for skære træet op . Du og dine folk arbejder vel ikke gratis
for pensionistdrejerne???

Nej, men vi har to gange sendt lærlinge ud og skære op til 1500 kr .
Sidst ved den store bøg i Herthadalen.
Fordelt på antallet af involverede drejere var det peanuts per næse.
Da ham, som købte bundstykket af ahornen fra Ledreborg ringede og sagde, at han ikke kunne skære den ud, kørte jeg ud og skar den op for ham uden beregning.

Så helt ærligt................................!

spånbunke

Prøver om også dette indlæg forsvinder :

Folks tilgang til dette forum er åbenbart meget forskelligt:

Nogle er nybegyndere indenfor trædrejning/ andre bare nye her ( Skal så udsættes for nedsættende bemærkninger af den gamle garde, som man kalder sig ).

Nogle har trædrejning som indtægtskilde ( drejet som u-drejet træ )

Nogle er tilfredse hvis man for dækket sine udgifter( drejet - som u-drejet træ )

Nogle bruger meget tid på deres drejehobby og er eksperter / for andre er drejningen en hobby de dyrker når drejebænken kalder.
De sidste er tilfredse hvis produktet bliver så godt at man kan betale med en drejet ting til en sponsor af træ.

Hvorfor skriver jeg dette? Jeg syntes i taler forbi hinanden, eller har svært ved at forstå at andres synspunkter.

Senest rettet af GLhandyman 21 mar 2016, 15:34, rettet i alt 1 gang.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

metstein skrev:
stig bredsgaard skrev:
metstein skrev:

Jeg har 200 stk 50,- kronesedler der ryger i brændeovnen pga. manglende interesse
prøv lige at hører hvor dumt det lyder ?

Ok, jeg prøver igen.
Hvad er dit problem?
At du betvivler, at Joe's blokke virkelig var det værd, eller at du bare synes, vi, der ikke vil forære træ vi har haft arbejde med at forarbejde væk, er dumme?

Jeg forstår sgu godt at Joe, som efter at have haft besværet med at save alle blokkene op, slibe og forsegle dem, og så ikke får en skid respons, når han udbyder dem, af frustration smider hele dynen i fyret.

Det gør du så åbenbart ikke.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Bjerringbro - Det mørke midtjylland
[/quote] Ok, jeg prøver igen.
Hvad er dit problem?
At du betvivler, at Joe's blokke virkelig var det værd, eller at du bare synes, vi, der ikke vil forære træ vi har haft arbejde med at forarbejde væk, er dumme?

Jeg forstår sgu godt at Joe, som efter at have haft besværet med at save alle blokkene op, slibe og forsegle dem, og så ikke får en skid respons, når han udbyder dem, af frustration smider hele dynen i fyret.

Det gør du så åbenbart ikke.[/quote]

Prisen og kvaliteten er der ikke noget galt med, jeg tænker bare hvor mange kniv folk der er aktive på forumet?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det er nok der,problemet ligger.

spånbunke

Geografisk sted: Knebel, Mols
stig bredsgaard skrev:
metstein skrev:

Ok, jeg prøver igen.
Hvad er dit problem?

Det gør du så åbenbart ikke.

Værdien af træet for andre end Joe er lig nul hvis ingen køber det. Havde der været stor interesse og hele kassen solgt, ja så havde den haft den estimerede værdi og var næppe røget i brændeovnen. Ellers ville det netop være det samme som at brænde andet med tilsvarende værdi.

Det mener jeg har intet at gøre med hvad man gør for at hjælpe andre i alle mulige andre situationer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]