Hej Kennett
Håndværksmæssigt kan jeg ud fra billederne ikke sige andet end: OK! Fortsæt på den måde!
Designmæssigt tror jeg det ville være en gode ide, at du prøver lidt grundigere at tegne dine knive inden du kaster dig ud i slibearbejdet. Det vil give et overblik over hvad du vil lave, men samtidigt slipper du for "hovsa'er!" (jeg ved hvad jeg snakker om, jeg har prøvet det!) Du har den fordel på papir, at det ikke tager langt tid at tegne 4 - 10 knive, der kan have rigtige linjer, som man lærer af, og kan lave om

Når jeg har skrevet ovenstående tør jeg godt nu at sige: skæftet er i forhold til kniven for kort. Undersiden af skæftet kommer for højt op, hvilket giver et forkert svaj.
Jeg bryder mig ikke om en kniv med fire sider og runde hjørner. De flade sider er vanskelige at pudse op. Selv om grebet med en næsten firkantet kniv synes godt, er det bedre at arbejde mod rund, hvor det er muligt at gribe om kniven på flere måder.
Gå på biblioteket og lån "den store knivbog", hvor designanvisningerne er næsten stavet ud, til videre bearbejdelse!
Med venlig hilsen
Mikael