www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 apr 2024, 07:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2023, 11:40 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3278
Geografisk sted: Odense Fyn
Spidssnitteren er på arbejde igen :D mere huleynt, det er jo det der betaler regningerne...
Istappen er min 2022 tilføjelse.
Vedhæftet fil:
2023-11-19 16.08.27.jpg

Vedhæftet fil:
2023-11-19 16.08.51.jpg


det er ren harry potter i kasserne :D

Vedhæftet fil:
2023-11-19 16.47.52.jpg


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2023, 18:52 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2008, 15:26
Indlæg: 4087
Geografisk sted: Hvalsø
Jeg siger det lige igen.....................................respekt!

Nu sidder der en masse newbies og tænker: " Hvad fanden kan Rasmus bruge det til".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2023, 22:29 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3278
Geografisk sted: Odense Fyn
masser! respect from your peers, and money from the client :D

Stig : det vægter mere fordi du ved hvad det kræver, og har levet af at være pro. trædrejer.

Uden teknikken ville jeg ikke kunne lave noget af mit julepynt, det er båret rigtig meget af at jeg ikke bruger mere end 5 minutter pr styk på det. De her er mejsel rent, trukket af med 320, poleret i en simpel voks/olie, øsken i, snor i bum..

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2023, 09:02 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 06 mar 2017, 21:18
Indlæg: 73
Geografisk sted: Hvidovre
Som barn fiskede jeg rigtigt meget, og havde en drøm om at gøre det til min levevej. Sådan gik det ikke, og det er jeg sådan set taknemmelig for. Jeg nyder stadig friheden af at stå med snøren, uden at have krav til hvad der skal på krogen eller at der skal præsteres et eller andet.
Trædrejeriet er jeg startet sent på, og er nu blevet så "klog på livet" at jeg ved at "Professionel Trædrejer bliver jeg aldrig :)"

Jeg har dog kæmpe respekt for folk der har det drive og evner til at gøre det (der nok engang var en hobby) til en levevej.

Det er en herligt at du er begyndt at ligge lidt af din produktion ind på forum. Jeg nyder at se kreationerne og tænke på arbejdet og processerne bag.

At du kan lave en Istap på 5 minutter er ikke mindre end imponerende... Tror jeg vil lade mig inspirere og se om jeg kan gøre det samme. Men nok skifte minutter ud med timer. Så er der også plads til at smide de første 5-10 stykker i brændeovnen.

Keep up the good work :)






Rasmus skrev:
masser! respect from your peers, and money from the client :D

Stig : det vægter mere fordi du ved hvad det kræver, og har levet af at være pro. trædrejer.

Uden teknikken ville jeg ikke kunne lave noget af mit julepynt, det er båret rigtig meget af at jeg ikke bruger mere end 5 minutter pr styk på det. De her er mejsel rent, trukket af med 320, poleret i en simpel voks/olie, øsken i, snor i bum..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2023, 10:00 
Offline
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2008, 11:40
Indlæg: 3278
Geografisk sted: Odense Fyn
[quote="IvanVejsgaard"][/quote]

Ja jeg har forsømt forum et stykke tid, som er et meget langt stykke tid. Men som selv skriver visdommen kommer :D Jeg håber på at kunne smide lidt mere op løbende.

istappen er en super øvelse til at lære ikke at trykke med værktøjet, men lade det flyde som et stykke flamingo på vandet :D

_________________
Rasmus - Skew the wood

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team