Jeg har, over det sidste års tid, gået og udviklet på en ny type træolie. Efterhånden som jeg blev tilfreds med dens virkemåde, har 4 hyggelige drejernisser her på forum afprøvet den på deres egne drejeting.
Jesper Agerbundsen, som er den sidste som har fået den til afprøvning, har døbt den HH-olie (For hemmelig olie

)
I forberedelse at træffet på tirsdag i Rømersgade har jeg drejet en skål i Askeknude, som kun er behandlet med HH-olie.
1 x udvendigt og 1 x indvendigt, efterfulgt at en påføring med papir - og hånd"gnidning"/polering efter 2 timer.
HH-olien indeholder ingen opløsningsmidler overhovedet, og er heller ikke mærknings pligtig. D.V.S at det man påfører, er det som ses på træets overflade - ingen fordampning.
Desværre er den temmelig dyr, råvarerne koster en rigtig god del af lommepengene, men jeg er blevet lovet at jeg kan købe en dunk fuld af den specielle råvare inden alt for længe.
I forhold til H/HB-olierne er "rækkeviden" ganske gevaldigt længere, ca. 60% vil jeg tro, så for mig selv retfærdiggør det så rigeligt de væsentligt dyrere råvarer.
Skulle man udarbejde et sikkerhedsdatablad på HH-olien kom der bare til at stå : IKKE MÆRKNINGSPLIGTIG, og den vil også kunne godkendes efter FDA's regler for NON-VOC PRODUCT. D.v.s at den kan bruges i kontakt med fødevarer.
Jeg tager nogle få 100 ml flasker med til Rømersgade på tirsdag, så vi også har noget at lege med når der skal gang i kuglepennene
Skålen er ca. 17 cm i diameter, ca. 8 cm høj og ca0,7 cm i vægtykkelse, og er pudset k80,120,240 + ståluld 0000.