www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Inden jeg skriver en logokonkurrence ud, vil jeg meget gerne høre jeres holdninger og meninger til hvorledes det skal se ud.

Det er MEGET vigtigt at i giver jeres mening/holdning/idéer til kende - vi skal jo selv se på det logo i fremtiden. :D

Her er f.eks. min holdning.
- logoet bør være rundt - derved er det nemmest at sætte på badges kasketter t-shirts mm.
- logoet bør være med så få farver så muligt og bør som minimum kunne skrives ud i monokrom uden der er forvirring i billede og tekst.
- logoet bør være således i tekst og billede og sammensætning, at størrelsen kan være både stor og lille uanset om forstørres eller formindsker det.
- teksten bør kunne skiftes ud - min tanke er at vi en dag for lavet en rigtig, officiel, trædrejerforening der bl.a. har til formål at holde forummet kørende. "www.wooodturning.dk/forum" er noget langt og ikke så "klub-agtig".
Jeg tænker i retningen af "Danmarks Trædrejerforening" eller på engelsk "The Danish Association of Woodturners" eller bare "Trædrejerforeningen"
- Logoet bør indeholde forummets stiftelses år
- Logoet bør indeholde teksten "medlem" eller "Medlem af xxxxx" eller "Member"

Lad mig hører jeres tanker og idéer, det betyder rigtig meget - så gennemgår jeg det med Rasmus og Kaj og derefter udskriver jeg en konkurrence med dommere og hele redeligheden. :D :D :D :D

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Hehehehehe Fed forkortelsen... jydsk goodag :) Dahish Assostiation of Woodturners.. = DAW :)

Jeg er helt klart med på den anders... men rundt er lige skrapt nok.. det kunne være ovalt, eller noget. i den stil-...

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Ok, at du synes at det også skal kunne være ovalt.

Mit eksempel, er bare mine holdninger og jeg vil have jeres holdninger. ;) :D
(Man kan sku ikke regne med mine holdninger og idéer alligevel :D :D :D :D )

Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
God ide med et logo.

Kravet til et logo er efter min mening at det kan indgå både som tryk på trøjer,
kasketter og badges. Jeg synes et rundt logo er fint, da det nemt kan indgå i alle
mulige sammenhænge, som badges, på hjemmesiden og alle mulige former for tryk.
På den anden side, skal vi passe på ikke at ødelægge kreativiteten med at lægge os fast på
en bestemt form. Egentlig kan vi vel også lave det sådan, at dommerpanelet kan vælge at lave en kombination
af de forslag der kommer.
Sammen med et nyt logo, ville det være fint at få fastlagt et navn, hvis vi skal ændre det???

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Forslag til Logo.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

God ide per ! faktisk er det fedt med noget spindel arbejde som udtryk frem for de evige skåle

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

spånbunke
Brugeravatar

Teksten kan jo ændres, hvis der enighed om, at der skal stå noget andet.

Hej
Fint nok med ideerne, men jeg vil da opfordrer til at man holder det på dansk et eks. DD= Danske Drejere mange vil have svært ved at kunne skrive /udtale feks.The Danish Association of Woodturners

moderator
Brugeravatar

God ide at holde det på dansk, men man kunne måske alligevel
gøre det internationalt på en eller anden måde.

Per, det er alle tiders med dit forslag, men for ikke allerede at starte konkurrencen op og afgøre noget,
synes jeg vi skal vente med forslag. Bare sådan at alle får en chance. :D :D :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Danske Drejere er et godt forslang Erik! og begge dele kan jo bruges. Danske Drejere, og D.A.W. :)

Hej
Jeg tror man skal undgå at bruge forkortelser prøv at google daw eller dd der dukker alt op stripklupper :D deslige. men det harmonere selfølgelig godt med Stigs ide om tatoveringer på intime steder :D :D :D

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

:shock: :o :shock: :shock: :o :shock: :D :D

Ikke strip !! i beholder bare tøjet på ... ALLE SAMMEN Hehehehehehehehe

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
her er også et foreslag

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

hjemmeside http://u528439.mono.net/

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

bare bliv ved :) men der kommer en officiel tråd til forslag med muligheder og regler og hvordan man får sin præmie osv osv osv så der skla de postes igen (bare så¨at der er i i som at ved det Ik )

moderator
Brugeravatar

Forslag er gode nok, men vent nu til konkurrencen starter.
Det ender med at der er nogen der glemmer at sende deres forslag ind igen,
når den tid kommer, hvor det hele skydes i gang.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Dejligt at se jeres kommentare, kom bare med nogle flere :D

Globaliseringen giver os jo mulighed for at tænke i 2 baner - der er jo ikke nogen der siger at vi ikke må have et internationalt referencenavn. Det er ikke i denne omgang vi ligger os fast på et navn. I første omgang skal vi have styr på logoet

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Til inspiration er her AAW logoet
Vedhæftet fil:
aaw-logo-shaded-85sm[1].png

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
De bagdes' jeg har kunnet finde har enten været runde eller rektangulære, så der passer oval måske ikke så godt ??????????????

Jeg er også lunken på at det skal være på udenlandsk.
Egentlig synes jeg heller ikke at 'dansk' skal med i titlen. Vi har da flere medlemmer i udlandet.

Ja - det er jo så bare min mening.

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Ærlig talt synes jeg ikke vi kan være bekendt at have et logo der IKKE er cirkulært. Vi er jo drejere for s.....

Kald foreningen for SPÅNEN
Og så skal der være en officiel titel til en af tillidsmændene: "Medbringeren". Det er ham der tager øl med.

Man kan godt have en dansksproget forening, med et engelsksproget "ekstranavn" - når man er i udlandet.

:mrgreen:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
Min første tanke om et logo var, at det skulle være et navneskilt, som man kunne bære, når man var ude på steder, hvor der kommer fler af os. Det ville så være lettere at se, hvem vi var. Der skulle selvfølgeleg stå både hjemmesidens navn og vores eget. jeg forestillede mig, at man kunne printe det ud, laminere set, og så til sidst dreje en lille ramme til det. Det forudsætter at det er rundt.
Jeg kan dog godt se det nyttige i, at det er et fælles logo for alle, men hvorfor ikke lave det sådan, at man selv kan kopiere det, skive sit navn (brugernavn), hvorefter man kunne arbejde videre med laminering og ramme.
Jeg synes, at det skal være et dansk navn, og at man skal undgå forkortelser.
Flemming har lavet et par stykker, som er smarte, men jeg er nu ikke så meget for de krydsede klinger, der er for meget jæger/soldat over det.
Bare et par tanker.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det er det forbistrede med det danske sprog, at vi har 'æøå'. Det giver problemer med et www-navn der skal bruges på internettet. Og udlændinge kan ikke udtale det.

Hej
Bjørn B skrev: Og udlændinge kan ikke udtale det.
Ja Bjørn men vi ku vel tilbyde sjællænderne et lille dansk kursus så er problemet vel løst :D :D :D :D :D :D :D :D :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Vi opretter bare et forum på Amager, det er såpass utenlandsk at det næsten er Svenska, inte saa :?: ;) ;) ;)

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer
Brugeravatar

I forstår da at fornærme folk efter noder. For det første er jeg født i København, min mor var svensker og jeg har boet 10 år på Amager. :D :D :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Ja det er det med den globalisering :D
Det kan da ikke være meget mere globalt venligt end www. woodturning.dk

Du må da lide af lidt sprogforvirring vaskebjørn, næsten mere end jeg: Amager, UK, Holland, UK, Chicago, New Hampshire og nu på Sy'sjællan'

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Så må vi jo finde "the stiffer upper lip" frem og gøre forum "truely international" og ændre konsernsproget til "pignin engelsk"-
det er komplet uforståeligt med mindre man er vokset up med det, og så lyder det ligeså sjovt som "syngende fynsk", og vestjysk uden "æ" :) :) ;)

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
Bjørn B , her er en trøster. det kniber lidt med geografien for nogle jyder.
min datter bor som sagt i Skanderborg, hun fortalte en veninde at hun skulle til Sjælland
veninden : skal du så ikke over københavn for at komme til Sjælland.

Jeg syntes at teksten på logoet skal være danst, da det er et dansk forum.

hjemmeside http://u528439.mono.net/

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Danske Drejere eller Danske Trædrejere er et godt bud på en eventul trædrejerforening. (jeg kan bedst lide Danske Trædrejere)
Eventuelt med engelsk undertekst: Danish Woodturners.
Kunne logoet laves på en kvadratisk rød baggrund med en hvid cirkel i hvor der er tekst og tegning i sort streg?
Hvis der så skulle laves badges kunne der være en rød ring yderst.
Hvis det så også kunne laves i stof til at sy på en drejejakke eller lignende ville det være fint.
Der må være nogen der kan programere sådan noget, så det kan mønstersyes på maskine.
Bjarne

spånbunke
Brugeravatar

Lige et par tanker jeg har gjort mig.
Hvis vi vil lave et logo vi kan bruge for at vise at "jeg er også trænørd", er det meget fint, men hvis vi vil lave en slags forening for danske trædrejere, kunne jeg godt se et lille problem med hjemmesiden her. Trædreje forum er jo som bekendt en underside til Rasmus´ udmærkede hjemmeside, og alt ære og respekt for den store succes dette forum har fået, det er både dejligt og til stor gavn for os alle.
Men hvis vi laver en forening af danske trædrejere, burde denne forening så ikke have sin egen hjemmeside, og ikke være en underside af en "privat hjemmeside"?
Personlig har jeg ingen problem med dette, men jeg tænkte om det ikke kunne give problemmer med at "fremmede" kan finde frem til hjemme siden.
Jeg ville også stille mig tilfreds med et "Jeg er også trænørd" logo, da jeg ikke er sikker på, om der er et behov for ligefrem at lave en trædrejer forening. Men hvis det er en forening folk ønsker, er jeg naturligvis også med på dette.
Som sagt bare et par tanker jeg lige ville ha`luftet.

Per Quebec

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Det skulle ikke være noget problem, når den tid kommer - et problem af gangen må jeg også lige sige. Tanken i forhold til en forening var at den skulle købe sig til en formidlingsløsning af et forum (det vil så være vores fantastiske forum) Der ingen problemer i det. Foreningen vil sagtens kunne have sine egen hjemmeside (når den tid kommer) der linker til dette forum.
Derved køber man sig blot til løsningen om at lave offentligt formidling i forhold til lovgivning omkring støtte med vidre.

Jeg er ved at arbejde på det med en forening, men det kommer der ikke et oplæg på i år. Engang i foråret lave jeg et oplæg til det, det er et ret stort arbejde der skal ligges i det. ;) Og tro mig, når først det løber af stablen så vil der være interesse om det koncept. ;)

Kan vi så ligge navn og foreningssnak til side og koncentrer os om logoet i første omgang. Tak. :D :D

Quebec skrev:
Lige et par tanker jeg har gjort mig.
Hvis vi vil lave et logo vi kan bruge for at vise at "jeg er også trænørd", er det meget fint, men hvis vi vil lave en slags forening for danske trædrejere, kunne jeg godt se et lille problem med hjemmesiden her. Trædreje forum er jo som bekendt en underside til Rasmus´ udmærkede hjemmeside, og alt ære og respekt for den store succes dette forum har fået, det er både dejligt og til stor gavn for os alle.
Men hvis vi laver en forening af danske trædrejere, burde denne forening så ikke have sin egen hjemmeside, og ikke være en underside af en "privat hjemmeside"?
Personlig har jeg ingen problem med dette, men jeg tænkte om det ikke kunne give problemmer med at "fremmede" kan finde frem til hjemme siden.
Jeg ville også stille mig tilfreds med et "Jeg er også trænørd" logo, da jeg ikke er sikker på, om der er et behov for ligefrem at lave en trædrejer forening. Men hvis det er en forening folk ønsker, er jeg naturligvis også med på dette.
Som sagt bare et par tanker jeg lige ville ha`luftet.

Per Quebec

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]