Tusind tak for hilsnerne.
Det var godt, vi ikke havde inviteret gæster, jeg går nu ikke så meget op i det fødselsdagshalløj.
Som nogle jo ved, havde vi oversvømmelse på ejendommen. Vand fra en lidt højereliggende mark på modsatte side af vejen løb langs vejen og ned gennem vores lade (ejendommen ligger noget lavere end vejen), fra laden og ned i hestestalden og den tidligere grisestald. Der har vel stået ca. 40 cm vand i hestestalden, som ligger lavest.
Der er afløb fra stalden som går d til en brønd på godt to meter i dybden og lidt mindre i diameter, og der løb det så over udenfor.
Vi havde så en pumpe til at køre, og til aften var der kun et par cm vand i stalden.
Vi havde to (omkring halve) minibigballer hø og halm stående, de blev delvist ødelagte, og vi måtte ud og hente nye i går sidst på eftermiddagen, bonden, som vi køber af havde ikke tid før.
Da jeg skulle bakke traileren med halm ind i laden, satte bilen sig fast, så jeg måtte få en kammerat til at komme med firehjulstrækkeren (han er prof. fritrækker

), så kom den fri.
Da svigerfar var her, havde vi bestilt bord på en italiensk restaurant i Viborg til kl. 17, det måtte vi afbestille og nåede i stedet lidt senere ind til det nyombyggede pizzaria/restaurant i Aalestrup og fik et udmærket måltid mad.
Jeg havde egentlig troet, jeg skulle lidt i værkstedet, men det blev så ikke i går.
Vi havde tilsvarende oversvømmelse for fire år siden, det var p.g.a. pludseligt tøvejr efter lang tids frost, men det kom fra den samme mark. Vores nabo, som har boet der temmelig længe, havde aldrig set det før, men vi skal nok ikke forvente, at det er sidste gang, så vi går nu og sysler med lidt planer til næste gang.
Det kommer for øvrigt gerne om natten, så vi opdager det først, når vi skal ud til hestene næste morgen.
Det var lidt om min 57 år fødselsdag