|
Jeg er tilbage igen- ikke helt som jeg forlod huset for godt en uge siden, men dog tilbage i brugbar form.
Hvad der skulle have været en ren rutine undersøgelse, blev lige pludselig dramatisk. Lægen som skulle udvide en stenose - noget jeg har prøvet før, uden smerter eller medicin endte med at flå et hul i tarmen. Det blev så til en hasteoperation og stomi. Afgangshullet blev flyttet op på venstre side af maven med tilhørende pæne plastik klikforbindelser etc.
Endnu en 12" lynlås installeret i maveskindet med tilhørende 35 agraffer (=hæfteklammer). Alt forløb efter planen, og jeg kan skrive under på at systemet fungerer upåklageligt.
Sådan en stomi må jo have et øgenavn........i anledning af Påsken hedder den midlertidigt "Gylle-Gylle", men der må jo være noget bedre, så kom med nogle forslag. Om der kommer noget acceptabelt, bliver der nok en præmie.
Da det var en afdeling i Slagelse, hvor jeg har været før, var der mange kandte ansigter blandt personalet - og mange små morsomme episoder, som vi må tage en anden gang.
_________________ ....med hilsen fra Sydsjølunds fagre sletter
Jesper
Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.
|