Hej med jer alle sammen

Jeg er i gang med et projekt, det har godt nok ikke lige noget med træ
-drejning af gøre, men

stop, du må ikke klikke væk, jeg har måske brug for dig

Kort fortalt, så er jeg i gang med et ur projekt. Hvor jeg laver mine egne ure, næsten fra bunden af.
Hele pointen i mit projekt er, at det skal være så dansk så mulig. Her tænker jeg på design og på de håndværkere som hjælper mig med projektet! For mig ser jeg ingen grund til, at give dansk arbejde videre til udlandet, når vi selv kan lave de fleste ting.
Og hvad har et ur projekt så med træ at gøre, spørg du nok. Jo jeg skal have lavet nogle ur æsker til de færdige ure!
Jeg har en plan, men ingen træ

For at holde min pointe, så vil jeg meget gerne bruge Dansk egetræ og gerne noget Dansk moseeg til kontrast.
Det er jo ikke det store problem at skaffe egetræ, men hvor dælen skaffer jeg nogle fine dansk egetræs plader/planker som kun er 10mm i tykkelsen og bredeste sted 150-200mm? så jeg kan bygge mine æsker og med moseegen skal jeg bruge noget på 50mm bred og 4-5mm tykke? Jeg har ikke brug for en hel skov, hvis i forstår mig ret. Vigtigs er at jeg får lavet 3-4 æsker til at starte med!
Kan i hjælpe mig med nogle svar

Jeg bor p.t i København, men køre gerne en tur for noget fint træ!
(Mit første ønske var, at hvis man kunne skaffe noget moseeg med en god dansk historie, som f.eks egetræ fra et gammelt dansk vikingeskib, ville det være det vildeste overhovedet!!!) men så heldig er jeg nok næppe
Jeg har lagt et billede op med et prøve billede, at den mulige æske jeg har tegnet i 3D

Æsken er 120mm høj, 150mm bred, 200mm lang.
Ur projektet kan i øvrigt følges på Facebook
https://da-dk.facebook.com/pages/Black-Polar-Bear/162747337215127 (Jeg håber du vil trykke synes godt om

)
Mvh Dennis